Macha Ontsnapt

Gestart door Plumeau, augustus 10, 2005, 22:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plumeau

Macha woont al 9 jaar bij ons en heeft nooit de neiging gehad haar kooi uit te komen. Na al die jaren (en in een redelijk veilige kamer!) ben ik dus wel eens wat lax geworden met het sluiten van de kooi...

Vanavond vond ik ineens een paar spullen op de grond die op de hoge planken thuishoorden. Het duurde even voordat ik doorhad dat alle ratten/muizen/hamster netjes in hun kooien zaten en bovendien nooit aanleg hadden getoond zo hoog te klimmen! Wel mistte Macha uit haar kooi.

Ik ben gelijk begonnen met het checken van het raam (gelukkig niet tegenaan gevlogen!) en de rattenkooi (geen losse veertjes). Daarna heb ik de lamellen en het kiepraam (na checken tussen het raam en de hor) gesloten en ben ik Macha gaan zoeken. Ze bleek op een lijstje aan de muur te zitten, prima in orde  :D

Inmiddels zit ze een plank hoger te genieten van wat gierst op mijn oude kinderboeken (hopelijk poept ze er niet op  :blush: ). De ratten zijn met kooi en al naar de gang toe, dus kan ze in alle veiligheid genieten van haar vrijheid! Ik hoop dat ze hiermee de smaak van het losvliegen te pakken heeft gekregen en vaker uit haar kooi zal willen! :D



PS. Over het hem/haar van Macha twijfel ik een beetje... Jarenlang was haar neusdopje bruin en korsterig, maar nu ze extra vit A krijgt wordt hij weer mooi vlak met een zweempje blauw. Tot ik het zeker weet noem ik Macha als vanouds 'haar', maar als dit te ver doorzet zal ik dit mogelijk moeten herzien  :P

Parkieten-Freak

Leuk dat Macha uit de kooi is gekomen, en zo te zien bevalt het haar prima!
en volgens mij is Macha een "zij"! ;)


Safrena

Hey Plumeau

Hihi leuk dat macha uit haar kooitje is gekomen en ze geniet er van :P

Lekker hoog met een stukje trosgierst :D

Als ze altijd al een bruin neusdop heeft gehad is het zeker een vrouwtje ;)


Veel vliegplezier voor Macha

Vele groetjes

Plumeau

OK, dan houd ik het op 'haar'  :P

Aangezien ze blijkbaar zo lang ziek is geweest (die korsterige neus heeft ze geloof ik al een jaar of 8, we dachten dat dit gewoon bij haar hoorde  :blush: ) had ik het idee dat de kleur mogelijk door haar vitamine A gebrek veroorzaakt was.

Ze is ook wel een gek ding hoor. De eerste parkiet waarvan ik ooit gehoord heb die zowel vers eivoer als het eivoer over de Xtravital heen laat liggen :angry2: We zijn nog steeds zoekende naar bronnen van vetten die ze wel lekker vindt. Tot ze goed gevarieerd eet krijgt ze 2x per week gierst met een druppel vitamine gemengd en dit blijkt haar goed te doen.

Plumeau

Uiteindelijk heb ik Macha toch maar gevangen. Ik kon haar moeilijk de hele nacht zonder water laten zitten :( Ze was echter minder bang voor het donker dan voor mij! Zelfs met maar 1 lamp aan en daar een doek overheen (ik zag haast niks meer) is ze er 4x vandoor gevlogen voordat ze lomp landde achter een paar boeken. Daar kon ze niet opzij, niet omhoog (daar hield ik een hand) en bleef laten vangen dus over. Niet goed voor het tam maken, maar een nacht zonder water leek me een groter risico. Ze bijt trouwens flink voor zo'n klein ding.

Ik laat haar nog een kwartier met licht aan in de kooi zitten zodat ze kan eten en drinken en dan gaan we beiden slapen. :sleepysmileyanim: