Ik moet mijn albino pop wegdoen

Gestart door Lima, mei 15, 2008, 14:13:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lima

Hallo iedereen,

Ik had twee volgetjes maar helaas is er 1 overleden nu is mijn albino pop van 1,5 jaar oud alleen, daar kan zij helemaal niet tegen.
Het is echt een vogeltje wat andere volgels nodig heeft. Ze is niet tam, maar wel heel mooi en in goede conditie. Hier is een foto van haar:
Ik zoek echt een goed nieuw huisje voor haar, waar genoeg ruimte is om bv rond te vliegen of in een voliere met andere vogels.

Als iemand nog vragen heeft etc kun je mij mailen op: mattiolilinda@hotmail.com
Of bellen op: 0615254067

Mandy

Ten eerste sterkte met het verlies. :(

Maar waarom neem je er geen nieuwe bij?! En doe je haar dan weg?!
Leeftijdsverschil maakt niks uit, ook niet of het een man of popje is...
Je kunt er natuurlijk altijd 1tje adopteren of je neemt er een jonkie bij...

Jammer eigenlijk..
Ik heb er zelf al 4 dus misschien kun je er iemand anders blij mee maken... Kan ook niet anders want het zijn zulke mooie en lieve vogeltjes....



Lima

Dankje.

Maar mijn vogeltje zou denk ik persoonlijk heel goed thuispassen in een voliere. Ze heeft ruimte nodig en veel vogels om haar heen.
Ik vind het soms zielig dat ze dat bij mij niet heeft. Ik zit op kamers en heb een kamer van 16m2, wel een goede kooi, maar toch heb ik het gevoel dat het niet geschikt is voor haar. Ik wil niet aan mezelf denken en gun haar een goed huis. Ik heb geen advertentie op marktplaats gezet of ergens anders, dat vetrouw ik allemaal niet. Maar hier weet ik dat er echt vogelliefhebbers zijn en ik wil echt mijn best doen om een goed huis voor haar te vinden en persoonlijk vind ik dat ik haar dat niet kan bieden (vooral nu niet meer)
Ik hoop echt dat er hier iemand is die haar een goed huisje kan bieden. Ik vind het echt heel erg jammer.

Mandy

Je hebt ten eerste wel een goede instelling!


Het gaat je vast lukken!
Succes!

Lima

Ja hou vanaf mijn 15e parkieten (nu 10 jaar) en ben dol op ze! Heb gewoon het beste met ze voor en gun ze ook het beste.
Ollie (de overleden parkiet) had kruipersziekte en zou niet kunnen vliegen. Maar na een half jaar kon hij wel degelijk vliegen hij was helemaal opgeknapt! Dat was zo mooi om te zien. Eerst leek het net een vliegtuig waarvan de moter er elk moment mee op kon houden, maar een paar weken later kon ie al bochten maken en meerdere rondjes vliegen! Tuurlijk was het geen wereldvlieger, maar het was veel meer als wat de 'expert' voorspeld had.

Ik ga er alles aan doen om voor Maggie een goed huisje te vinden, waar ze echt thuis hoort met andere vogeltjes en ruimte!

Caradow

Dat laatste is wel goed om erbij te vermelden (kruipertje) omdat deze dame dus waarschijlijk ook drager is van kruipersziekte en dit dus door kan geven aan andere parkieten.

Wanneer iemand interesse heeft in dit mooie popje, moet men zich wel realiseren dat men in de toekomst dan beter niet kan kweken met zijn vogels. Voor iemand die geen kweekwensen heeft voor de toekomst is het geen probleem om dit mooie meisje een tehuis te bieden. Deze dame is geen gevaar voor oudere vogels, ze kan deze wel besmetten in die zin dat ze dan drager worden, maar ziek zullen ze er niet van worden.

Ik hoop dat je ene goed huisje voor haar vind Lima :) (ik heb zelf helaas al een damesoverschot)

Jacko

Hallo Lima,

Waar woon je ergens als ik vragen mag?

Lima

Deze pop is geen kruiper. Haar kooigenootje was degene met kruiper. Volgens de expert is het niet besmettelijk. Maggie heeft geen bloedpennen en heeft juist een goede conditie. Maar ik hoop inderdaad ook dat ik een goed huisje kan vinden.

Ik woon trouwens in Haarlem

Caradow

Citaat van: Lima op mei 15, 2008, 16:42:14
Deze pop is geen kruiper. Haar kooigenootje was degene met kruiper. Volgens de expert is het niet besmettelijk.

Ik zeg ook niet dat ze kruiper is, maar ze is waarschijnlijk wel drager van kruipersziekte en op die manier wel besmettelijk.

Lima

#9
Citaat van: Caradow op mei 15, 2008, 16:49:55
Ik zeg ook niet dat ze kruiper is, maar ze is waarschijnlijk wel drager van kruipersziekte en op die manier wel besmettelijk.

Ja sorry ik dacht even in eerste instantie dat je mijn vorige bericht verkeerd gelezen had (kon mijn bericht niet meer aanpassen). Maar ik had dus van die vogelexpert begrepen dat kruiperziekte niet besmettelijk is. Ik heb dat aan hem gevraagd omdat ik bang was dat Maggie besmet zou raken, maar dat was volgens hem niet mogelijk. Maar ze kan nu dus dan wel drager zijn begrijp ik?

Caradow

Ja dat kan zeker wel.. soms is het ook weer na een half jaar weg, maar daarover word nog TE verschillend gedacht. Daarom beter geen risico nemen en het popje niet bij een groep zetten waar men nog volop mee wil kweken :)

Moppers

Misschien is het een idee om voordat je een nieuw baasje hebt gevonden, Lima te laten testen op dragerschap van de kruipersziekte. Dit kan als ik het goed begrepen heb gewoon via de ontlasting. Zo kan je zien of Lima inderdaad drager is van de kruipersziekte, of niet.
Daniëlle heeft dit een aantal maanden geleden gedaan bij een van haar grasparkietjes. Misschien dat je haar kan vragen waar ze de ontlasting heeft laten testen. (haar forumprofiel: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=profile;u=101, onderaan vind je de optie om een persoonlijk bericht te sturen)

Lima

Dankjewel voor de tip! Dat zal ik zeker doen!

Kyrenna

#13
Kruipersziekte is toch iets dat de vogels alleen kunnen krijgen als ze net 't ei uitgekropen zijn? Niet meer in hun latere leven? Ik ben niet van plan ooit nog te gaan fokken (één keer gedaan, popje overleed, wel drie kleintjes grootgebracht maar dan nog...) dus wat dat betreft maakt 't me niet uit of ze nu drager is of niet.

Hoi, ik ben nieuw hier! Heb me geregistreerd om op dit berichtje te kunnen reageren.

Ik zoek kooigenootjes (2) voor m'n meiden van 7 (Bea) en 2 (Mina) Ze hebben een kamervoliere achtig iets voor zichzelf sinds de mannetjes zijn overleden (vorig jaar en deze week :(...) en dat ziet er toch wat leeg uit. Veel belangrijker: Mina is nogal actief, en heeft nu alleen nog maar een halve bejaarde om al die energie op bot te vieren (en speeltjes natuurlijk, maar die krauwen haar koppie niet vijf keer per dag, en gaan niet mee op drinkbaksloopexpedities enzo...bah, ze is niet de enige die dat manneke mist :(..).

In principe heb ik geen slechte ervaringen met vrouwtjesparen/groepjes. Het is me in vijftien jaar pas één keer overkomen dat een vogel echt niet in de groep paste (HIJ trok bij het dominante vrouwtje zelfs veren uit!) maar mocht 't echt niet gaan, dan heb ik een kooi achter de hand. (en zal ik nogmaals op zoek gaan naar een maatje voor het overblijvende vrouwtje...).

Mocht je Maggie aan mij willen toevertrouwen, geef maar een gil...wil je meer weten, geef maar een gil...stiekem hoop ik dat ze al een nieuw thuis heeft natuurlijk :)

Lima

Hoi Kyrenna,

Maggie is zelf ook lekker actief, dus genoeg om mee te spelen.
Als ze niet in de groep past, dan wil ik dat natuurlijk weten en kan ze altijd weer bij mij terecht, (ik bewaar de kooi) in dat geval zoek ik dan een andere oplossing. Mijn moeder heeft ook parkieten, maar 3 in een kooi is een beetje te veel.

Ik stuur je even een PB

Mars

In principe kunnen parkietjes kruipersziekte alleen maar krijgen als ze uit het ei kruipen, inderdaad. MAAR als je een parkietje bij een andere plaatst met kruipersziekte dan kan hij drager worden, dat zul je nooit merken... Deze vogel kan dan wel weer jonge parkietjes kruipertje maken. Daarom is het ook zo'n lastig virus.

Maar goed, als jij een voliere met popjes hebt, is het geen probleem. Probeer wel het aantal even te houden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Lima

#16
Nu er hier toch mensen met kennis hebben, stel ik meteen even een vraag.
Ollie de overleden kooigenoot met kruiper, kon op het laatst goed vliegen, ook had hij geen bloedpennen meer en waren zijn vleugels tot bijna normale lengte gegroeid. De vogelexpert had mij verteld dat Ollie nooit zou kunnen vliegen, maar dat is dus niet waar. Nu mijn vraag, kunnen parkieten over kruiperziekte heen groeien?

Mars

Er zijn verschillende versies van kruipersziekte. Er zijn kruipertjes die gewoon altijd heel weinig veren zullen hebben: kort staartje en korte vleugeltjes. Er zijn ook kruipertjes die na de eerste rui nooit meer ergens last van hebben. En van alles daar tussen in.
Die parkietjes waar je niets aan ziet, die zijn juist het lastigste: als je zo eentje in een buitenvoliere hebt zitten en je kweekt er mee dan zou het kunnen dat je alleen maar kruipertjes krijgt, terwijl geen van je parkietjes iets lijkt te mankeren. Dan heb je dus wel een groot probleem, er over heen groeien is dus ook niet de juiste term.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Lima

Dankje voor je antwoord! Het was puur mijn nieuwsgierigheid dat ik het wilde weten, omdat ik zo verbaasd was dat Ollie op het laatst met gemak de hele kamer doorvloog. Dat had ik nooit verwacht.

Groetjes Linda

Kyrenna

Marcia: bedankt voor de verduidelijking :)

En hoewel 't in principe tot deze week redelijk goed ging met z'n drietjes (Teun was toch wel de 'brug', hoe meer ik naar ze kijk nu hoe meer ik dat zie) ben ik nu inderdaad op zoek naar twee parkieten, want hoewel Bea flink wat minder energie heeft dan Mina is ze nog niet dood en begraven...als ik voor haar nu nog een lief sufferdje kan vinden ben ik helemaal blij :)