Babyolie goed voor de veren??

Gestart door MissMoontje, mei 14, 2008, 20:51:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissMoontje

Hoi,
ik heb een keer op internet gelezen dat iemand babyolie door het water in de plantenspuit deed en daarmee zijn vogels besproeide daar gingen de veren dan mooi van glanzen.
Zijn er mensen die hier van gehoord hebben of hier ervaring mee hebben, vraag me namelijk af of dat wel gezond is voor de vogel.

Groetjes Simone  :-X

Jasmin

Hey Simone,
De naam zegt het al babyolie is voor mensen niet voor dieren.Het lijkt me niet gezond omdat als je parkietje zich poetst het ook binnen krijgt.Het lijkt me niet gezond.Maar wacht maar op de experts.

groetjes jasmin

Caradow

Nee, in babyolie zitten te vele bestanddelendie niet gezond zijn.
Pure aloe Vera schijnt wel goed te zijn, maar als je je vogel gewoon een gezonde voeding geeft, glanst het verenpak vanzelf door de goede gezondheid

MissMoontje

Nou ik hou het wel gewoon bij puur water  ;)

roha

En een vogel heeft een vetknobbeltje, waar ze zelf het vet vandaan halen en daarmee hun verenpak goed bijhouden. Daardoor gaan ze dus glimmen. Dus het is niet echt nodig om nog extra olie toe te voegen aan het water.
Zelfs als een vogel nooit besproeid wordt, glanzen ze.  ;)

zibline

nee dat moet je zeker niet doen de veren van u parkiet gaan dan plakken en hij gaat ze niet kunnen bewegen zeker niet doen !!! ???

Mandy

Als een parkiet gezond is, dan glanst het vanzelf, op die manier kun je ook zien of ze goed in hun vel zitten en ook of je de goeie voeding wel geeft.

Een parkiet verzorgt zichzelf, daar hoef jij niet mee te helpen. ( ze poetsen hun veertjes heel regelmatig ) En je kunt ze hoogstens een badje gunnen maar ook daar moeten ze vrij de keuze hebben of ze er in willen of niet.


denise-dinki

NIET DOEN!
ik denk zelf dat het alleen maar slecht is voor het diertje en de veren