speeltjes

Gestart door Rianntjee, mei 08, 2008, 17:01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

hej hej
Ik had gister gezocht naar een site om zelf speeltjes te maken of goedkope speeltjes te kopen. Deze link vond ik op een andere vogelsite. Er staat ook bij hoe je het speeltje kan maken(bij sommige). Het is wel in het engels.
http://www.cheepparrottoysntips.com/toyindex.html#atomsboings

Deze heb ik gister gemaakt (zonder kraaltjes)
http://www.cheepparrottoysntips.com/knots.html#nottynet
TIP: als je geen kraaltjes hebt kun je ook stukjes rietjes eraan doen (dat heb ik gedaan tenminste)
Hier een foto :


Dat touw waar Kiki en Chico op zitten heb ik gister ook gemaakt. Dat stond ook op de site. En zo te zien vinden ze het hartstikke leuk.
groetjes, liefs Rianne

ciske

rietjes zijn van plastic, en parkieten zijn slopers. dat lijkt mij dus geen goed id, want plastic is nie goed voor de beestjes.

Rianntjee

ow dat wist ik niet, op een andere site stond dat het niet erg was omdat mensen er ook aan drinken

ciske

mensen slopen nie zo snel ;) en krijgen het plastic zelf dan ook niet binnen. parkieten bijten er stukjes af, vandaar dat ze het dan ook makkelijker binnen kunnen krijgen

Mandy

Ik wilde precies het zelfde zeggen als Ciske!  ;) Oeps...

Wat betreft dat touw daar moet je dus ook mee uitkijken, maar je kunt dan toch ook sisal gebruiken toch?!

Rianntjee

dat touw met die rietjes aan is ook sisaltouw (heb ik bij de c1000 gekocht)

Audrey

O, wat leuk, zal ik ook eens proberen voor Croky. Ik heb ook sisaltouw, maar veel dikker dan dit, het is donkerder en tzit niet op een bol. Het sisaltouw op de foto's lijkt me veel handiger, is dat te koop bij Ava? Moet ik er op letten of het niet gebleekt is? En die kralen, mogen dat gewone houten gekleurde kralen zijn of met speciale verf, als er bijvoorbeeld opstaat 'met niet-toxische verf' is het wel goed, toch?
Ik vind het echt superknap gemaakt  ;D

dsmmeijer

Hee, wat leuk, zet ik in mijn favorieten  ;D
Ik plaats van een rietje, kan ook een houten stokje.
Staan wel leuke ideeen op.
Wil zelf ook speeltjes en speeltuin maken voor mijn pietjes, kan ik wat inspiratie opdien.

Bedankt.
Groetjes,  Danny

Lima

Ik heb ook veel zelf speeltjes gemaakt, maar deze site kende ik nog niet, leuk!

Dolce

Citaat van: Rianntjee op mei 08, 2008, 17:01:07

Deze heb ik gister gemaakt (zonder kraaltjes)
http://www.cheepparrottoysntips.com/knots.html#nottynet
groetjes, liefs Rianne

hey deze heb ik, dankzij jou goede link ook even gemaakt  :)

hier de foto:



[verwijderd door de beheerder]

Mars

Sorry, wil de lol niet verpesten: maar daar zie ik al een parkietje in vast zitten.

De speeltjes op de site zijn leuk, maar het meeste zou ik niet aanraden te maken.
Als je iets maakt: gebruik het liefste natuurlijke materialen: sisaltouw (dun in de supermarkt of bouwmarkt te koop), stukjes wilg/fruitboomtakken, houten onbeschilderde kralen.

Pas op met beschilderde kralen:als ze er aan knabbelen krijgen ze de verf binnen. Eventueel kun je wel kralen speciaal voor kinderen gebruiken van plastic. Let wel op dat er geen ruwe randjes aan zitten, waar ze knabbelgrip aan kunnen krijgen.
Dat is meteen ook de opmerking voor al dat andere speelgoed: heel veel dingen zijn gemaakt van giftige materialen (pvc buis/rubberen slangen...) of makelijk kapot te knabbelen materiaal (macdonalds speelset).

DUS:
Leuke site, doe er vooral inspiratie op (ga ik ook doen), maar pas op met het materiaal dat je gebruikt!

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Piknikki

Als je nog oude zitstokjes hebt, of plastic zitstokjes, kun je die met sisaltouw of katoenen touw inknopen. Ik heb dit met mijn zitstokje gedaan omdat ik een parkietje heb wat nogal graag aan zitstokjes zit te knagen. ;D
Bovendien leuk als je geen zitstokjes van verschillende dikten hebt.
De knoop die ik heb gebruikt kon ik niet op internet vinden, maar het is niet zo moeilijk.
Neem 1 heel lang touw van ongeveer 3 meter, en die moet je er gewoon omheen knopen, zoals je normaal ook een knoop maakt. Als je ze strak genoeg aantrekt, krijg je vanzelf een spiraal aan knopen. ;)
Reken wel op zo'n twee uur werk en een zere hand, hihi.

[verwijderd door de beheerder]

Dolce

hey, gaaf zeg!
maar zit er wel heel lang uit die stok,
hoe groot is die?
(of het lijkt maar zo)

Piknikki

Oeh, dan lijkt het maar zo, want hij is 'maar' 45cm. Als je dat allemaal moet inknopen, dan ben je wel blij dat ie niet langer is. :P
En dank je voor het compliment!

Dolce

ja zeker, het valt toch tegen he,
ik dacht ook met me speeltje hierboven van ooo dat doe ik wel even, maar ook anderhalf uur bezig geweest haha

maar waar heb je die hange dan? toch niet in je kooi?
tenminste bij mij zou dat niet passe, haha en daarbij hangt die van mij al helemaal vol, maar ik kan t idee wel nadoen op een stokje uit haar kooi, want ze zit ook altijd te spelen en te knagen,
vooraal aan dr puimsteen stok


Piknikki

Haha, tja, die dingen lijken vaak simpeler dan ze zijn. :P
Ik heb 'm nou nog niet in de kooi hangen, want ik heb 'm pas af, en de pietjes slapen al. Maar morgen zet ik hem gewoon als zitstok in de kooi.
Je kunt het ook afwisselen - dan weer een normale stok, dan weer zo ene..
Ik zou ook wel zo'n net wilen maken tegen de kant met de vertikale spijltjes, maar ben bang dat er ongelukken mee zouden gebeuren. :(

Dolce

hm.. ik heb m hoog hangen ze speelt tot nu toe alleen met de onderste draadjes en kraaltjes.
maar mischien kan je de openingen of heel groot maken zodat ze er door kunnen, of juist heel klein zodat ze er niet door kunnen ??

wat ook mischien leuk is over zo'n zitstok, gewoon een paar dikke knopen die ze dan proberen los te pulken  :D

Piknikki

Misschien over een aantal dagen heeft ze het helemaal ontdekt! :D
Ja, inderdaad slim om ze of groot of klein te maken. Kan ik morgen aan beginnen, hihi.
En zal ik dan ook weer een foto van plaatsen.

Hihi, dat kan ook, ja. Ben je sneller klaar en het is toch een keel leuk idee om zitstokjes mee te pimpen! ;D

MissMoontje

Hij is leuk ik ga hem ook maken :D

*tip* Ik heb trouwens laatst bij de Hema een zakje belletjes gekocht, die kun je ook heel leuk gebruiken als je zelf speeltjes maakt, en zo'n zakje is maar 1,75 ofzo voor +/- 30 belletjes :D
Heb er zelf al verschillende speeltjes mee gemaakt in combi met wat kraaltjes enzo en ze vinden het hartstikke leuk