Hangen aan tralies

Gestart door Mandy, mei 05, 2008, 11:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Ik heb al een aantal jaren parkieten.
Maar er is een ding wat ik nog steeds niet kan verklaren en ik snap dat gedrag ook nog steeds niet.

Zo af en toe gaan ze aan de tralies hangen en lijkt het net alsof ze hun snavel strekken. Ze hebben dan ook vaak de oogjes dicht en je brengt ze ook niet op andere gedachten.
Wat betekend dat?!

roman

Hangen ze dan alleen aan hun snavel?

Jacko

Is het vooral 's avonds? Hier bij de voliere hangen sommige ook zo aan het traliewerk, die proberen dan zo dicht mogelijk bij het lichtpunt te komen om in slaap te vallen. 't is maf maar ik heb er ook niet echt een verklaring voor.

Miss_maroc

Dat doen de mijne ook 's avonds als ik haar in kooite terug doe dan gaat ze aan de tralies hangen en valt daar dan in slaap  :-X

Monnie

Het staat hier ergens op de site ook dat parkieten, verschillende slaap gewoontes hebben zo ook aan de tralies hangen, Mijn parkietje daar in tegen schommelt zichzelf altijd in slaap haha, en zit dan donsig op 1
pootje op zijn schommeltje, maar ja mensen slapen ook niet allemaal hetzelfde, de ene op zijn zij de ander met 1 been uit bed... ;)

Mandy

Houdt zich natuurlijk vast met de pootjes en ze gaan ook niet slapen, ik vind het maar vreemd, ze doen het een minuut of 5 en dan zijn ze klaar, lijkt wel alsof ze echt een snaveltje even uitrekken, dat kan natuurlijk niet maar het lijkt zo.

Kleintjes

Hoihoi,

ook ik ben bekend met 't fenomeen 'snavelhangen'. Tweety doet dat hier ook vaker, soms valt hij dan in slaap en soms ook niet. Ik heb hem bestempeld tot hang-oudere, ipv hang-jongere  ;) aangezien hij de oudste is hier. Silly is 'n extreme hanger, die hangt dan onderste boven (kont in de lucht en kop omlaag) aan de tralies. Vaak laat ze zich dan ineens 'vallen' en vangt zich dan met de snavel weer op. Best eng om te zien maar blijkbaar weet ze erg goed wat ze doet. Niet geheel ongevaarlijk wat Silly doet, maar afleren is niet mogelijk.
Tralie-hangen en hang-parkieten, nieuwe rage onder de parkietjes waar wij nog niets van af weten? Wie weet  ;)
Waarom ze dat doen? Geen flauw idee, echt lekker hangen lijkt 't me niet maar blijkbaar vinden onze parkietjes dat wel. Wellicht dat ze zo 'n ander soort ontspanning vinden dan wanneer ze gewoon op stok zitten te ontspannen / dutten. Ik vermoed dat 't zoiets dus is, 'n andere vorm van ontspannen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

Vledder doet het hier ook wel eens.Vooral  als hij niet op de stok mag komen 's avonds.Toen ik dat voor het eerst zag vond ik het zielig en bracht hem naar een stok.Maar nu doe ik dat niet meer als hij aan de tralies wilt slapen prima dan.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016