Vleugels strekken

Gestart door Mandy, mei 05, 2008, 12:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Ik heb een popje ( en 3 mannetjes ) die ontzettend lang haar vleugels naar alle kanten strekt, vooral als je thuis komt... Dat houdt ze enorm lang vol, ik noem het maar haar krachttraining want ze mag verder de hele dag vrij rondvliegen dus daar kan het niet aan liggen en zij is ook de enige die dit doet!


Waarom doet ze dit? Is ze dan nog niet haar energie kwijt?

Audrey

Croky doet het ook, als hij net wakker is,waarschijnlijk gewoon om z'n spiertjes 'wakker te maken', geen idee hoe ik het anders moet formuleren. En als we thuiskomen doet hij het ook, ik denk dat het als opwarming bedoeld is, hij weet dat hij uit z'n kooitje zal mogen en bereidt z'n spiertjes daarop voor.  :)

Jacko

Vergelijk het maar met het opwarmen van ons voordat we bijvoorbeeld een stukje gaan rennen. Als je een plotselinge beweging maakt kun je kramp krijgen. Wij maken bijvoorbeeld onze voeten eerst 'los', en de parkiet strekt even zijn vleugels omdat 'ie weer een stuk moet vliegen.
Je parkietje doet dit ook wanneer je thuiskomt omdat ze in de kooi niet tellen lang kan blijven vliegen en ze weet dat jij haar elk moment uit de kooi kan halen. Kapisch?

ciske

inderdaad :) even opwarmen van de spieren net als verstandig is voor ons mensen :P

Safrena

Hey Mandy

Als wij als mensen een lekker dutje gedaan hebben, of geslapen hebben gaan wij ook eerst lekker ontspannen uittrekken

Wel dat doet jouw parkietje dus ook
Na een dutje eerst even lekker relaxed uittrekken om dan weer te gaan spelen en vliegen

Vele groetjes

Monnie

Als ik naar mijn parkietje toe loop begint hij zich al uit te strekken omdat hij weet dat ik hem wil pakken om hem op mijn schouder te zetten, en vervolgens even met hem rond te lopen,

dat doet hij volgens mij gewoon uit bescherming ( in mijn geval dan ) zodat hij op elk gewenst moment kan weg vliegen ;)

Mandy

@Jacko &  @Audrey:

Ze vliegen zelf al de hele dag rond... Ook als ik niet thuis ben..

De anderen strekken zich ook, maar zij houdt dat eeuwig vol... Ze zal het wel fijn vinden... Zelfs als ze met een zaadje bezig is doet ze dat en ik heb het een keer bij gehouden... 3 minuten doet ze over een groot zaadje dat ze mee neemt en met de oogjes dicht aan het op eten is en de veertjes ook zo lang strekt... Ze is waarschijnlijk dus een enorme genietster! Of zo iets.   

Sonja

Hoi Mandy,

Mijn parkieten doen dat ook, en ook altijd als ik thuiskom.
Ik zie het een beetje als een mix van ontspanning, blijdschap, nieuwsgierigheid etc. (beetje moeilijk te omschrijven)
Ze weten dat ze er dan altijd uit mogen, aandacht krijgen en lekker kunnen gaan vliegen en spelen etc.
In 1 van mijn parkietenboekjes staat dat het ook een soort "tevredenheid" is.

Je kunt overigens beter je parkieten niet los laten vliegen als er niemand thuis is. Het gaat misschien 9 keer goed, maar 1 keer fout.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en mijn advies is om dat risico liever niet te nemen.

Groetjes, Sonja.

Mandy

Daar is al eens een discussie over geweest.

Ik zal er verder niet over uitwijden maar het is wel prettig om te horen dat het eigenlijk een gedrag is waarmee ze wil zeggen dat ze tevreden is...  ;)



Jacko


''Ze vliegen zelf al de hele dag rond... Ook als ik niet thuis ben..''

Wij lopen toch ook de hele dag maar rond? Als jij wakker wordt na het slapen strek jij je, neem ik aan, ook eerst uit.

gr