mannetje of popje?

Gestart door davey, mei 06, 2008, 15:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

davey

hallo,
ik heb hier een grasparkietje met een blauwe neusdop, maar om de neusgaten is het een beetje lichter blauw..
is dit nu een man of een popje?

mvg

Parkietjuh

Hoi Davey,

Je hebt een mannetjes parkietje.

Gr.

davey

heel erg bedankt! ;D
ik was al bang dat ik 2 popjes zou hebben ::)

Ingrid

Euhm zo zonder foto is dat moeilijk te zeggen  ??? Iets lichterblauw om de neusgaatjes, hoe lichtblauw is lichtblauw? Het kan tegen wit aan zitten en dan is het toch een popje ;). Daarnaast vertel je niet hoe oud/jong jouw parkietje is.

Met andere woorden iets meer info en een duidelijke foto van de neusdop (overdag, zonder flits en van voren genomen) en dan kunnen we je vertellen of je een popje of een mannetje hebt.

davey

#4
hij/zij is van vorig jaar...
ik heb 2 foto's die ik zo post. 8)

foto's:


Sonja

Dit is een heel mooi volwassen mannetje. ;D

Groetjes, Sonja.

davey

heel erg bedankt voor de reacties iedereen! :-*

Milo-Pixel

Dit is een mooi ventje  ;D

Ingrid

Een heel mooi parkietenmanneke inderdaad :)

NickyRose

Mag ik in ditzelfde topic ook hulp vragen?
Ik weet van het blauw, mannetje en roze/bruin popje maar..... ???
Kan een mannen neusdop verkleuren in bruin? Volgens de mensen waar ik deze parkiet van heb is dit een man, en is neus door ziek zijn verkleurd?! Kan dit, heb er zelf nog nooit van gehoord nl.
Dit is hem, eh of haar.....Tommy dus.

En ik heb ook gelezen dat gele parkietenmannen een roze neus kunnen hebben en bonte ook?
Ik doe nog 2 foto's, wie kan me helpen wat duidelijkheid te krijgen wat man en wat pop is, please?
Overigens, misschien helpt het te vermelden dat die eerst, grijze dus een stel vormt met die gele, althans het vermoeden heb ik omdat ze veel kroelen en elkaar voeren en gister zag ik dat die gele, gekocht als pop en heet Luna boven op Tommy klom!?!?

Tommy heb ik ooit samen met die bonte van iemand overgenomen, Tammy dus.

Maar nu ze in de voliere bij mij zitten met 8 parkieten totaal en Tammy en nog een man als enige geen stel vormen begin ik een beetje te twijfelen...

Chicowen

Tommy is een prachtig popje, Luna en Tammy zijn beide mooie ventjes. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

NickyRose

Wha!  :'( echt?! Haha, het zou wel een hoop verklaren... :

NickyRose

Ow, boy, denk je 4 poppen en 4 mannen te hebben, nu ga ik helemaal twijfelen, zeg me dat dit een pop is please? Snowy;

Ze is zwaar aan het 'stellen' met Tweety, die toch duidelijk man is...

Lijntje

Haha even schrikken  ;)
Volgens mij is jou mooi snowy wel gewoon een popje hor! Hoe oud is ze?

NickyRose

Snowy is een jaar en ik zag laatst een foto van een koppeltje op de marktplaats, precies de zelfde kleuren als Tweety en Snowy, ook de bonte was het vrouwtje, neusdop was een soort wittig. Dus ik heb goede hoop dat dit toch een 'normaal'stel ih, haha.

Safrena

Hey Nickyrose

Tommy is heel zeker een popje
Bij snowy zie je dat de neusdop bruin aan het worden is, en dus ook een popje

Als ik het goed heb gezien zag ik dat Luna een lila/paarse neusdop heeft en dus een mannetje is

Tammy leek me licht blauw met wit neusdop (nou ja zoals ik het hier kon zien) waardoor ik dan ook aan een popje denk

Kijk maar eens op onderstaand schema over de neusdoppen ;)

http://i8.photobucket.com/albums/a7/parkietenlover/neusdoppenkleur.jpg


Bij oudere mannetjes kan het gebeuren dat het blauwe neusdopje, een beetje bruiner word, of bruine vlekjes krijgt, dit word dan veroorzaakt door vitamine te kort. Als ze dan een goede vitamine kuur krijgen word deze weer netjes blauw.
Vele groetjes

Chicowen

Citaat van: Safrena op mei 12, 2008, 13:46:47
Tammy leek me licht blauw met wit neusdop (nou ja zoals ik het hier kon zien) waardoor ik dan ook aan een popje denk

Ik vond op de foto de neusdop van Tammy paars lijken, vandaar dat ik voor een mannetje ging. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sammydeparkiet

Het Neusdopje van mijn parkietje is heel licht blauw. een beetje aan de paarse kant. Maar bij zijn neusgaatjes word het echt heel erg licht. Maar toch niet echt wit. heel klein beetje paars. Weten jullie misschien of dit een mannetje of popje is :)



[verwijderd door de beheerder]

hillie

Hoi stefanie,

Is moeilijk op de foto te zien( overbelicht misschien )

Kan je geen andere foto plaatsen.

groeten hilde

Sammydeparkiet

#19
Al m'n foto's van m'n parkiet zijn wazig of overbelicht :O

De meest duidelijke foto's heb ik laten staan ;). Gr. Ingrid




[verwijderd door de beheerder]