Dilemma.

Gestart door Jacko, mei 03, 2008, 18:34:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Goed, daar gaan we weer.
Buuf ingrid heeft weer een nestje grasparkietjes, kleintjes zijn nu 5 dagen oud.
Vorig jaar hadden we ook een parkietje van haar gekregen, genaamd Juul, als vriendje voor Juut.
Dat ging echt finaal de mist in en waren ook genoodzaakt Juul terug te geven.
Achteraf hoorde ik, afgelopen dinsdag, dat Juul nu in de voliere zit en een echte bitch is ...

Maargoed, ik zit dus al een tijdje te wikken en wegen of ik een vriendje voor Juut erbij wil halen.
Juut, popje, nu net een jaar, is prima tam, maar zit wel grotendeels van de dag alleen. Wanneer ik dan thuiskom zit ze altijd op hetzelfde plekje en altijd een beetje suf te dutten. Voorderest is ze er altijd uit als ik thuis ben. Ik voel me dus een beetje schuldig omdat ze vaak alleen zit.
Ik kan haar wel genoeg aandacht geven, en dat doe ik ook, maar aan de andere kant denk ik dat een vriendje ook weer leuker voor haar is, en tegelijkertijd ook weer een soort van uitdaging is voor mij...

Nu dus de vragen:
-Wat hebben jullie / wat zouden jullie doen?
-Pop/man?
-Jong/wat ouder?
-Gras/engelse , als dat nog iets uitmaakt.

Ik heb hier een prima kooi staan naar mijn weten, lxhxd = 60x40x30, en ben misschien van plan om een binnenvoliere te maken.
Maar omdat het de vorige keer zo mis is gelopen, ben ik er toch wat schigtig voor..

Wat zouden bijvoorbeeld de consequenties kunnen zijn?
Ik neem aan dat Juut gewoon tam zal blijven als ik een ander erbij haal, die ik eerst apart tam maak?

Bah ik weet het niet... Hoop wat van jullie te horen.

Caradow

en vriendje erbij voor Juut is altijd goed ;)

Juut zal wat meer naar de ander toetrekken, maar tam blijft ze altijd. Ze zal gerust nog bij je willen komen zoals ze nu ook. In het begin kan dat zeker wat minder zijn, maar dat is maar net hoe je het zelf ziet ...

Pop of man maakt niet uit, 2 poppen kan prima samen gaan. Leeftijd en formaat (Engels of niet) maakt ook niet uit.

Tja, ik heb er op het moment 5...  1 is in mijn optiek ook mar alleen...