Aankoop van grasparkietje en kooi

Gestart door roman, mei 01, 2008, 20:04:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roman

Ik ben vandaag bij de intratuin geweest om te kijken voor een parkiet. Ze kosten daar 22,50. Maar ze kunnen er daar helemaal niks vertellen over de parkiet. Nu heb ik een kweker in de buurt gevonden die er erg veel verstand van heeft en een parkiet kost daar maar 7,50 euro. Het gaat mij ook niet echt om de prijs maar ik vind het wel fijn om er een te kopen bij iemand die verstand van heeft.

Ik heb trouwens een ronde kooi gekocht omdat ik dat mooier vind. Maakt dat uit voor de parkiet?

Caradow

Ja, dat maakt zeker uit roman... Een ronde kooi is erg slecht, ze kunnen er geen veilig hoekje opzoeken en zich niet goed orienteren in de kooi. Ook zijn ronde kooien vaak veel te klein...

roman

Dat is vervelend! Ik heb geen geld om een nieuwe kooi te kopen. Is het geen optie om iets te maken/kopen zodat hij zich een beetje kan verstoppen? Ik denk trouwens dat hij het grootste deel van de dag uit zijn kooi is.

Caradow

Ook als een parkietje veel los is, blijft de kooi zijn veilige basis.. tenminste, dat is de bedoeling..

Het had misschien handiger geweest als je VOOR je iets ging kopen informatie had gevraagd ;)

Je kunt de kooi niet ruilen? heb je de bon nog?

Mars

Toch kun je echt beter je parkietje niet in een ronde kooi laten wonen. Het zal eerder gedragsstoornissen gaan ontwikkelen.

Dus ik zou zeggen: terug brengen of op marktplaats er mee, als het al een tweede hands was en dan gewoon een andere kooi kopen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roman

Oke dat is vervelend. Ik kan nu sowieso geen nieuwe kooi kopen, dat word volgende maand pas :(

super_star

hallo,.....

kan iemand mij helpen wat ik allemaal moet kopen voordat ik een grasparkiet ga kopen. want mijn vriend roman ( ook van het forum) die heeft de vogel samen met mij gekocht en ik vond hem echt heel mooi (een beetje jaloers)
maar buiten dat,,....... 8)
ik heb echt nog helemaal niks,,.... ;) ;)

gr. stefan     (super_star)

Demelza

in ieder geval geen ronde kooi ;) Al denk ik dat het voor een maandje niet veel kwaad kan, maar dan moet je daarna wel echt een andere kopen. Bij voorkeur eentje met horizontale spijlen, dan kunnen ze lekker klimmen. Goede voer/waterbakjes (sommige die bij de kooi komen zijn uitstekende ontsnappingsmogelijkheden), een badje voor aan de kooi, voer, trosgierst en bodembedekking (als het geen zand is moet je ze een bakje grit erbij geven. Oh en goede zitstokken (niet plastic, maar mooie houten) en iets van een speeltje (beter geen spiegeltje). Schommeltje vinden ze ook altijd leuk.

Denk dat je er dan wel zo'n beetje bent.

Caradow

Voordat er vogels gekocht gan worden, verdiep je goed in grasparkietjes ne kop er niet gewoon een omdat je het zo mooi vind.. Leer eerst meer over parkieten, hun gedrag opvoeding en verzorging. Heb je tijd genoeg om je met een vogeltje bezig te houden, ben je bereid in je vogel te investeren, kun je eventuele dierenartskosten betalen enz.

chrikske

ik sluit me aan bij caradow.
spijtig dat je je al niet wat vroeger hebt verdiept in grasparkietjes voor je de kooi kocht, ik zou hem verkopen via marktplaats of dergelijke zoals mars al aangehaald heeft.

je kan ook altijd zelf een kooi maken, kan ook heel mooi zijn (heb het ook gedaan voor m'n parkietjes binnen)


roman

Een kooi zelf maken is ook nog een optie wat me ook leuk lijkt om te doen. Heb je misschien tips? Matriaal soort?

Demelza


roman

Ziet er leuk uit! Alleen is Den-Haag hier ver vandaan :( Ik ga een soort van kleine voliere bouwen met kippengaas en hout.

NaOmi_W

Let wel op dat parkieten van slopen (knagen) houden en je het hout wel vogelvriendelijk houdt. Het is overigens niet zo duurzaam, ook dus door dat sloopgrage gedrag. Als je het wilt doen, moet je het natuurlijk gewoon doen, maar vraag je wel af of een gewone kooi niet duurzamer is (en uiteindelijk goedkoper).

Tjipie lover

Goed hout kan vrij prijzig zijn hou daar rekening mee en aangezien je zelf aangeeft weinig geld te hebben.
Hou anders de marktplaats enz goed in de gaten zal vast ook wel es n kooi bijstaan die dicht bij jou in de buurt op te halen is.
En bv het grofvuil in de gaten houden, staan ze soms ook wel bij maar dan moet je hem alvorens mee te nemen wel controleren.
Roestige, kapotte of kooien waar verf af is geknaagd niet meenemen.
Als je een goede vind eerst ontzettend goed reinigen zodat alle bacterien/virussen enz doodgaan.
Dan even rustig laten staan en dan eens een x naar een vogel gaan kijken of dan pas overplaatsen.

Groeten Ank.

roman

Ik zal MP en het grof vuil zeker in de gaten houden! Dat hij het leuk vind om dingen te slopen hem ik ook gemerkt. Ik had een takje van een wilg als zit stok gemaakt, hij vind het leuk om de bast eraf te slopen :D