jeugdrui

Gestart door fullmetalgirl, mei 01, 2008, 10:33:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fullmetalgirl

hey,

kan het kwaad dat mijn parkietje nog geen jeugdrui heeft gehad?
ze is al 4 tot 5 maanden oud. heeft wel paar veerdjes verloren maar je kunt het echt geen rui noemen  ;)
streepjes op kopjes zijn ook nog zichtbaar op paar kleine vlekjes na.

vraag me af waarom het zo lang duurt, dacht dat het bij 2 tot 3 maanden gebeurde jeugdrui.
parkiet is zowieso 4 maanden oud en volgens winkelier 5 .

groetjes,
deb

Safrena

Hey Deb

Welkom op het forum

Een parkietje zijn/haar eeste rui is rond de drie à vier maanden.

Het is dus best mogelijk dat jouw parkietje nu nog maar vier maand is, of misschien nog iets jonger en binnenkort dus snel in de rui zal gaan.
In ieder geval erg is het niet dat ze iets later in de rui gaan, zolang ze daar zelf geen last van hebben en goed eten, aktief zijn enz...,  hoef je je daar geen zorgen om te maken

Vele groetjes

Ilse*

Hoi Deb,

Een van mijn eerste parkietjes heeft niet echt een jeugdrui gehad. Zij heeft wel wat veertjes verloren, maar een echte rui was het niet. Haar tweede rui (toen ze een maand of 6 was) heeft ze wel gehad, die was een stuk zwaarder voor haar. Je zag toen echt nieuwe pennentjes zitten.

De ruien kunnen per parkiet verschillen en de ene rui kan ook zwaarder zijn dan de andere. Misschien maakt jouw parkietje hetzelfde mee als mijn parkietje en zal ze de volgende rui zwaarder meemaken. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je parkietje tegen haar rui aanzit, zoals Safrena al zei.

Het kan in ieder geval geen kwaad als deze rui heel licht is.

Groetjes, Ilse