Vleugeltjes wijd

Gestart door Evertje1962, april 30, 2008, 18:37:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evertje1962

Hallo mensen

Een tijdje geleden alweer, dat we hier wat schreven, maar we hebben een vraag, of eigenlijk twee.

Allereerst heeft Japie van de week klem gezeten in een speeltje met zijn snavel. Met veel gekwetter wist hij zichzelf te bevrijden voordat wij dat hoefden te doen, maar hij heeft nu een donker vlekje midden op zijn snavel. Ik las al in een ander topic dat dit waarschijnlijk een bloeduitstorting zou kunnen zijn?

Tweede vraag: Japie zit soms met zijn vleugels wijd, alsof hij het warm heeft. Nu is het in de kamer net 21, 22 graden, dat is lekker maar toch niet overdreven warm voor een tropisch vogeltje? Nou las in ik een ander (gesloten) topic dat-ie misschien gewoon even wat spanning afvoert (of zelfs gewoon lekker tevreden is). Hij gedraagt zich volkomen normaal voor de rest, eet goed, is levendig, zit graag bovenop ons om ons dan flink te plagen en hij onderhoudt zijn verenpak goed. Voor de rest doet hij dus normaal en hij zit lang niet altijd zo. Maar ja, het wijkt toch een beetje af en we vroegen ons toch af of er met Japie iets aan de hand zou kunnen zijn?

Safrena

Hey Evertje1962

Om op je eerste vraag te antwoorden

Ja hoor, dit kan zeker een bloeduistorting zijn, hij heeft met zijn snaveltje vast gezeten

Je tweede vraag

Met de vleugeltjes open gaan zitten is inderdaad omdat jouw lieverde het warm heeft
Zo koelen ze een beetje af, vaak zie je dit als ze een paar rondjes na elkaar gevlogen hebben  ;)
21 à 22 graden is niet te warm, deze temperatuur is hier ook bij mij in huis ;)

Vele groetjes

Mandy

Ik zeg dan: Speel je weer voor adelaar?  ;) :P

Meestal gebeurd dat ook wel na iets heel opwindends ( boos zijn ) En inderdaad als ze het warm hebben.

Als ie ook vaak zijn veren schudden probeert ie de warmte uit zijn veren te schudden, want een parkiet kan nou eenmaal niet zweten.

Hebben ze het echt heet dat dan gaan ze hijgen... Maar da's wel het uiterste geval en dan moet je ook uitkijken! Boven de 30 graden...
En dan moeten ze de kans krijgen om af te koelen.

Maar wijd zitten is niet erg!