Let op!

Gestart door Char., april 30, 2008, 14:03:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Char.

Hier even een (vind ik) best belangrijk bericht,
Mijn parkietje had al een tijdje een speeltje ,met stoffen draadjes aan de onderkant, in zijn kooi hangen.
Hij was dol op dit speeltje, en kon er ook uren mee zitten kletsen en vriemelen.
En zo ook vanochtend, toen ik rond een uur of 10 in zijn kooi keek, zat hij nog gewoon lekker te babbelen. Maar nog geen vijf minuten later trof ik hem aan, verstrikt in de touwtjes, met zijn vleugeltjes gestrekt. Ik heb hem met speelte en al uit de kooi gehaald, en kwam er toen achter dat het ook om zijn keeltje zat. Hij maakte allemaal een soort van gorchelende geluidjes, en toen ik hem eenmaal bevrijd had bleef hij nog een hele tijd zwaar ademend op mijn schouder zitten. Het gaat nu wel weer met hem, hij is een beetje schor, en voelt er nog niet veel voor om te gaan vliegen. Ik heb het speeltje een knipbeurt gegeven, waardoor de draadjes er nu af zijn.

Gellukig is het dus met mijn parkietje goed af gelopen, maar ik wil graag iedereen op de hoogte brengen van het gevaar van dit soort speeltjes!

groeten,
Char.

DarkWolf

Ik had vroeger ook een touwtje rond mijn deurtje hangen, zodat het deurtje horizontaal bleef staan als ik het open deed (landingsplaats voor mijn parkiet). Maar toen ik mijn 1e dag van stage thuis kwam, zag ik dat het ook met zijn nek rond het touwtje zat...Heb het touwtje toen moeten doorknippen, wat erg gevaarlijk was omdat het zo dicht bij zijn nek zat!
Nu heb ik een flexstok onder het deurtje, heb dus nog steeds mijn landingsplaats maar dan een stuk veiliger!

Diana

heb je ook een foto van het desbetreffende speeltje?

Parkieten-Freak

Bedankt Char voor deze tip en een foto van het speeltje zou zeer welkom zijn.


NaOmi_W

Zoiets heb ik ook gehad, kwam thuis en Iggy hing daar... gelukkig hing er een sisaltouwtje naast zodat ze daar aan kon vasthouden, ze zag er zo erg uit dat ik het niet alleen kon (emotioneel) en mijn vriend nodig had. Gelukkig had ze het overleefd en ging het erna weer goed.
Maar dat was een touwtje dat vrij kwam te hangen doordat er een balletje af was geraakt na lang eraan knagen (geen officieel parkietenspeeltje). Nu heb ik ook een spiraal met eronder allemal draadjes (wel een officieel speeltje)... als daar op een bepaalde manier aan geknaagd is, kunnen ze er moeilijker uit komen als ze er met hun nageltjes in zitten, dus regelmatig controleren of er geen klitten in zitten.

Char.

#5
Bedankt voor jullie aandacht enzo,
En ja, ik heb een foto. (Ik had alleen het touwtje al van het speeltje af gesloopt, dus moest ik even een manier bedenken om hem er weer op te krijgen, het is best gelukt.)

Foto toegevoegd
gr Safrena


[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hoi Char,

is wel even schrikken want ik heb van dit speeltje er 2.
Gelukkig ben ik nu op de hoogte en kan ik dat nog wat beter in de gaten houden dan ik altijd al deed.

Moet voor jou ook best schrikken zijn geweest toen je kleine vriend erin verstrikt zat. Gelukkig dat 't allemaal goed gaat nu met hem.

Nogmaals bedankt voor de tip!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dolce

hey wat erg! ik heb ook precies hetzelfde speeltje. gelukkig slaapt dolce alleen met het kettinkje en speelt niet veel met het touwtje maar ik zal er toch eens over na denken om het af te knippen!!
bedankt