tam maken kruipertje

Gestart door trudy, april 28, 2008, 11:41:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

trudy

hallo
ik heb een vraag moet ik mijn kruipertje op de zelfde manier tam maken als een gewoon parkietje ?
ik heb namelijk de neiging om hem steeds te pakken en bij mij op de bank te zetten en te tutten, maar ja dan maak de andere parkiet een geluid of ze elkaar roepen en dan is zijn interesse weg en vlieg zowaar een stuk over de grond naar de kooi  dus mijn vraag is eigenlijk moet het op de zelfde manier als bij een gewoon parkietje?,maar dan lukt het niet zo wel op de vinger en dergelijke want kom ik in de kooi dan beschermd de ander hem, ::) wel heel lief hoor

Sonja

Hoi Trudy,

Het tam maken van een kruipertje gaat inderdaad hetzelfde als bij een parkietje wat wel kan vliegen.
Ik zou hem zeker niet vastpakken, al is de verleiding misschien groot. Hij kan niet wegvliegen, maar dat zou hij wel doen als hij zijn vliegvermogen had.
Je zou hem alleen maar bang maken door hem te pakken.

Ook bij een kruipertje gaat het erom dat je zijn vertrouwen wint. Dan zal hij graag bij je blijven zitten, ook straks als hij (misschien, hopelijk!) zijn mooie vleugels en staart terug mag krijgen.

Je kunt misschien in een aparte ruimte oefenen met hem, zodat hij niet wordt afgeleid door je andere parkiet. ;)

Hierbij nog een link over tam maken:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel succes!

Groetjes, Sonja.