Zwarte nageltjes...

Gestart door Mars, april 26, 2008, 09:13:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Hallo allemaal,

Al sinds ik Layla heb heeft ze zwarte nageltjes. Ik ging er altijd vanuit dat dat zo bij haar hoorde.
Maar nu sinds een paar weken worden de nageltjes van Jimmy ook steeds zwarter. Jim is nu bijna 2.

Nu kan een kleurslag ook van invloed zijn op de kleur van de poten en nagels, maar ja, voor Jimmy is dat na bijna 2 jaar geen verklaring waarom de nageltjes zwart worden.

Iemand enig idee, wat het kan zijn?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Tijd om een bad te nemen ;)

Ik zou niet weten hoe het komt.. worden de nageltjes zwart vanaf de basis of vanaf de punt.. Vanaf de basis lijkt het mij gewoon een verandering in het pigment. Heb hier trouwens nooit eerder iets over gehoord of gelezen, in al die jaren dat ik nu al aktief ben op diverse fora.

Jim is natuurlijk ook een aparte he.. eerst was ze blauw, nu is ze groen ;)


Mars

Net als Boeffie straks -van blauw naar groen- ;)

Ik zat te denken aan voedingstekorten. Van Layla weet ik dat ze vier weken vrijwel alleen trosgierst heeft gegeten. En Jimmy heeft 6 kleintjes in haar eentje opgevoed. Of ze daarbij zelf voldoende eten binnen heeft gekregen weet ik niet.

Als ik het goed bekijk, lijkt het vanaf de punten te beginnen. Maar het is me eigelijk vorige week al opgevallen en nu kijk ik vandaag pas echt goed :) Dus ze zijn echt gewoon behoorlijk zwart.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Voedingstekorten zouden zeker een optie kunnen zijn... Gezien de afgelopen weken.. Maar aangezien de bloedvaten niet doorlopen tot in de punt van de nagel, zou je dan niet verwachten dat de verkleuring aan de punt zou beginnen. De punt van de nagel is dood weefsel..

Misschien is een meer voor de hand liggende oorzaak dan vuil, dat verder in de nagel trekt omdat de nagel mogelijk broos is door het natte blok.

Mocht het wel door en voedingstekort komen, dan zal het ook snel genoeg weer bijtrekken nu de kleintjes nagenoeg allemaal weg zijn en er weer een normale regelmaat in komt.

Jacko

Als het zwarte aan het begin van de nagel begint zou ik het niet weten.
Nou heeft Juut op 't moment wat lange nageltjes en die puntjes beginnen ook zwart te worden.
Tevens dan ook een vraag over de nagels, hoe lang zouden die in principe moeten zijn?
Misschien een fotootje marcia?

Mars

Het zwart lijkt aan de punten te beginnen, maar loopt al behoorlijk door in de hele nagel. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een fotootje van dichtbij (scherp ) te maken. Maar toevallig was Caradow een paar weken geleden bij me en viel het haar op dat Layla zwarte nageltjes heeft. Dus Cara weet ongeveer wat ik bedoel. Maar raar dus dat het bij Jim ook begint.

Ook bij mij zijn ze aan een knipbeurt toe: eens even een afspraak voor maken. Hoe lang ze moeten zijn? Nou ja, dat moet je zelf een beetje inschatten... ik dnke dat je zelf wel in kunt schatten dat ze te lang zijn ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Fenixjuh

de eerste keer dat ik merkte dat ze te lang zijn (krijg nou heel veel boze berichtjes) was toen een vogeltje bij me zat, en bij het wegvliegen in mijn kleren bleef hangen.
groetjes!!

Caradow

Helemaal geen boze berichtjes hoor.. Hier zitten ze ook wel eens vast en dat hoeft niet eens te komen doordat ze te lang zijn...

Ben wel benieuwd of ze zwarte nageltjes zij Jim weg gaan trekken of dat ze straks net als Layla met zwarte klauwtjes door het leven verder gaat...