verticale streep/plooi op de buik

Gestart door au, april 25, 2008, 18:46:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

au

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje over mijn Bungeltje. Hij heeft een verticale streep op zijn buik, een soort plooitje zeg maar... Hij heeft dit eigenlijk altijd al gehad, maar soms lijkt het erger dan anders. Quib heeft dit niet...dus ben wel benieuwd wat het is...kan iemand me dit vertellen?

Ik hoop niet dat ie een btje te dik is...want hij eet voor twee. Quib voert m altijd nog even bij  :-*

groetjes,
audrey

Audrey

#1
Hé, nog een naamgenoot :) kom ik anders nooit tegen en nu al twee op enkele dagen tijd  :P

Mijn Croky heeft het ook, we noemen het ook wel z'n two-pack :p (ipv six-pack, die gespierde mannen hebben, mochten er mensen zijn die het niet doorhebben  ;) ) Het valt inderdaad de ene keer meer op dan de andere keer. Vooral als hij zich 'groot' maakt om indruk te maken. Ik denk echter niet dat Croky te dik is, hij heeft beweging genoeg en z'n gewicht is 40-41 gram (afhankelijk van hoe stil hij staat op de keukenweegschaal :p) Mijn idee is dat het iets met de structuur van de ribbetjes te maken heeft, klopt dit of is het wat anders.
Kben nu ook wel nieuwsgierig, hebben alle parkietjes dit?

Caradow

Over de buik loopt een soort scheiding tussen de veren, net als bij ons op ons hoofd, maar dan haren ;)

Vaak valt de streek nog eens meer op wanneer een parkietje nat is, je ziet e veren dan letterlijk in  ene scheiding vallen. De scheiding loopt in het verlengde van het borstbeen

au

Hoi naamgenootje en caradow!

:-X grappig, wij noemde heb al een dikkertje omdat het lijkt alsof het een plooi is tussen twee vetkwabjes in, maar kunnen het inderdaad ook van de positieve kant bekijken! Zal zijn eigenwaarde een stuk mee omhoog gaan, hihihi. Maar had eigenlijk ook niet gedacht dat ie te zwaar is. Ze krijgen genoeg beweging en maar een aangepaste hoeveelheid eten per dag en 'snoep' krijgen ze af en toe.

Het lijkt er inderdaad meer op dat het een soort scheiding is ja...had ik me nog niet bedacht...Hoef ik me r in ieder geval niet meer druk over te maken  ;D

Groetjes,
Audrey

Mars

Bij mij valt de scheiding juist meer op bij de dunne parkietjes dan bij de dikken ;)

Het is als het ware het verlengde van het borstbeentje, dat loopt daat precies onder.
Ik zou me er geen zorgen over maken. Wel moet een parkietje niet te dik zijn, dus als het een stevige man of pop is kun je eens naar je voeding kijken: niet te veel trosgierst geven en liever een stukje groenvoer.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..