Peewee Wat Ziekjes

Gestart door Carla, augustus 09, 2005, 09:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Gisteren ben ik met Peewee naar de DA geweest. Hij begon meer te slapen dan gewoonlijk en ging van actief bezig zijn naar direct diep slapen. Ook had ik de indruk dat hij of en toe wat boller begon te zitten.
Peewee is wat verzwakt was het oordeel van de DA en hij heeft ook last van wat coccidose in de stoelgang( blijkbaar een klein parasietje). Er was uiterlijk niets te merken aan z'n poepjes. Ik moet hem , en Nitro , nu beiden twee dagen per week en dit voor drie weken lang druppels geven en wat krachtvoer ( mengeling van de DA) bij geven.
De DA raade mij ook aa van Peewee apart te houden totsat hij weer op en top is. Volgens haar had Peewee hem wat overdaan samen in de kooi bij Nitro en is het voor hem beter dat hij apart zit zodat hij volop kan rusten.
Heel tevreden en 46 euro lichter terug naar huis. En deze morgen ziet Peewee er al kwikker uit. Nog een paar dagen apart en hij mag terug bij Nitro in de kooi. :rolleyes:

Safrena

Hey Carla

Wat jammer dat peewee wat ziekjes is

Gelukkig ben je onmiddleijk naar de dierenarts gegaan

veel beterschap voor je peewee

vele groetjes

Jorijn

Gelukkig dat je toch naar de dierenarts gegaan bent, nu hopen dat het snel goed komt :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Carla,

He, wat een pech, dat Peewee een beetje ziek is... :(
Gelukkig ben je meteen naar de dierenarts geweest, en wordt hij hopelijk weer snel helemaal beter!
Coccidiose is inderdaad een darmparasiet. Bij het vogelasiel kregen we ook geregeld vogels binnen die dat hadden, en als je er op tijd bij bent, komen ze daar weer helemaal bovenop, met de goede medicatie.

Veel sterkte met Peewee. ;)

Groetjes, Sonja.

Carla

Peewee en Nitro trouwens ook hebben nu twee dagen hun medicatie gekregen. Ik moet dit de komende twee weken telkens nog twee dagen na elkaar geven.
Peewee is helemaal opgeknapt en zit weer vrolijk te spelen.
Hij mocht gisterenavond terug bij Nitro in de kooi. Ik moet van de DA in de gaten houden dat Peewee niet te vermoeid wordt. Is dit wel zo dan moet hij opnieuw even alleen in een kooitje zodat hij ongestoord zou kunnen rusten.
Ik ben blij dat ik vlug gemerkt heb dat Peewee wat stiller was, dan duurt het ook niet zolang tot je parkietje weer beter is. :thumbsupsmiley:

Sonja

Hoi Carla,

Wat goed om te horen, dat het weer beter gaat met Peewee! :)
Zo zie je maar weer, hoe belangrijk het is om er op tijd bij te zijn, als parkietjes ziek zijn.
Het is precies zoals je zelf al schreef: hoe eerder je er bij bent, des te eerder zijn ze ook weer beter!

Veel plezier met Peewee en Nitro. ;)

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Hé wat fijn joh dat het zo goed gaat!

Veel plezier met je twee parkietenvriendjes!  :D

Chantal

Parkieten-Freak

Prima gedaan Carla!
En zo zie je maar weer: het gedrag van je vogels goed kennen is heel belangrijk!

Hoe eerder je ziekteverschijnselen ontdekt en laat behandelen, des te beter de kans op genezing!