parkieten in slaapkamer?

Gestart door Lukas, april 23, 2008, 15:39:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas

hey,
mijn vraag is eigenlijk zeer simpel: ik zou graag twee parkietjes kopen maar aangezien ons huis naar de zuiderkant is gericht kan het bij ons wel eens warm worden overdag(als er niemand thuis is) dus daarom vroeg ik mij af of ik mijn parkietjes op mijn slaapkamer zou kunnen zetten? aangezien dit de enige plaats is in huis waar de zon enkel 's morgens zit. en moet ik lettn op een paar dingen bij het plaatsen van mijn kooi in mijn slaapkamer?

lukas

Richenel

niet bij het raam of tegenover een deur die open en dicht gaat plaatsen (tochtvrij).

NaOmi_W

Je kan de kooi ook beter niet bij je bed zetten, of in ieder geval niet bij het hoofdeinde, vanwege opwaaiend stof van tussen de veertjes, de veertjes en de bodembedekking wanneer ze aan het fladderen zijn. Over het soort bodembedekking (voornamelijk wanneer de kooi op de slaapkamer is geplaatst) zijn de meningen verdeeld, die zijn via de zoekfunctie terug te vinden (is een heel topic aan gewijd)

Veel plezier met je toekomstige vogeltjes!  ;D

fullmetalgirl

Hey  :D

ik heb zelf 3 maanden geleden een parkietje gekocht, deze woont bij mij op de slaapkamer,
enkele tips:
natuurlijk zoals gezegd tochtvrij houden,
vogels maken echt een gigantische puinzooi en om de dag even wat stofzuigen is bij mij echt nodig!

in verband met de fijne stofjes die vogels uitstoten heb ik ook een ionisator gekocht voor kleine ruimtes (60 euro). je weet nu waarschijnlijk nogniet of je er gevoelig voor bent, maar als je zoveel uur in een kamer besteed, nja laat ik het zo zeggen... ik wil het risico niet lopen  :P

verder gaat het echt top op een slaapkamer!

Moppers

Hoi Lukas,
als je parkieten op je slaapkamer houdt, dan moet je niet vreemd opkijken als ze je 's ochtend wakker fluiten en kwetteren. Als je wil uitslapen is het niet altijd even prettig als zij om 7 uur al wakker zijn en jou daarmee wakker maken. Dus misschien is het handig om een doek te kopen of te maken die je 's nachts over de kooi hangt (meer daarover kan je met de zoekfunctie vinden). Dan blijven ze rustig totdat je de doek van de kooi haalt.

Rory

Mijn parkietje stond eerst in de woonkamer maar ik merkte dat hij helemaal gestressed was.
Toen ik hem op mijn kamer zette werd hij al rustiger en begon zelfs te fluiten.
Dus een parkietje op je kamer kan heel goed mits je het erzelf niet benauwd van krijgt.