Juiste temperatuur

Gestart door Richenel, april 21, 2008, 09:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richenel

Hoi Hoi,

Ik wil mijn parkietjes in een voilere plaatsen op mijn balkon. Die is overdekt (helemaal afgesloten met ramen). Ze hebben hier meer ruimte. Ik las dat de nacht temp minimaal 8 graden moet zijn. Mogen ze nu al naar buiten?

Gr en bedankt voor de reactie....

Richenel

Moppers

Dat ligt er een beetje aan. Is de temperatuur op het balkon gelijk aan de temperatuur binnen? Of is het niet echt geïsoleerd en/of verwarmd en is de temperatuur gelijk aan buiten?
Als de temperatuur gelijk is aan binnen, dan kan je het balkon nog gewoon als 'binnen' beschouwen, en is het net alsof je de parkieten van de ene naar de andere kamer verplaatst. Dat kan in principe geen kwaad.
Als de temperatuur gelijk is met buiten, dan is het nog te vroeg. Het is dan wel al half april, maar het zou zo nog maar kunnen dat er nog een nachtje nachtvorst komt, of temperaturen net boven het vriespunt. Aangezien je parkieten nog niet zijn gewend aan buitentemperaturen, en hun verenpak er dus ook niet op is aangepast, kunnen ze daar niet tegen. Dan kan je het beste nog een maandje wachten.

Iets waar je sowieso goed op moet letten als je ze op het balkon zet is tocht en zonlicht. Het klinkt als een plek waar tocht zeer goed mogelijk is, en parkietjes kunnen daar niet tegen. Ga dus goed na of het balkon tochtvrij is voordat je besluit de voliere er neer te zetten.
Daarnaast moet je er ook op letten dat de voliere niet volledig in de zon staat als de zon schijnt. Ze moeten de mogelijkheid hebben in de schaduw te gaan zitten als ze daar behoefte aan hebben. Dit kan heel simpel door bijvoorbeeld de helft van de voliere af te dekken met een laken.

Mandy

#2
Bij kou lijkt me dat niet geschikt als ze net van binnen komen, ik zet ze niet eerder buiten bij een graadje of 20, daarna kun je toch steeds langer laten wennen?!
En ze moeten een binnen hok hebben die ook tochtvrij is.... en natuurlijk droog is.

Maar als op het balkon en de ramen ook de zon op komt te staan heb je een oven! Lijkt me niet geschikt....Kun je daar ventileren?
Want als ze misschien wel een schaduwplek hebben maar de hitte kan niet weg, dan wordt het erg heet.

Nou mijn antwoord sluit zich aan bij Moppers... Tegelijk een bericht geplaatst. ;)

Richenel

Hoi Hoi,

Temp. van balkon is niet gelijk aan de living (meerdere ramen altijd open) Ik heb de voilere zo geplaats dat de achterkant naar de buitenkant is en het traliewerk naar binnen....Het is wel tochtvrij als ik de ramen dicht doe. of op een kiertje zet.....In de zomer schijnt de zon wel naar binnen op het balkon (maar door de achterkant vd voilere komt er geen zon naar binnen bij hun). Ik zal anders wachten totdat het wat warmer is........

Gr,

Richenel

roha

Hoi ,

Wat voor achterkant heb je dan bij de voliere?
Want dat kan ook te warm worden als de zon daar op schijnt.
Wij hadden in ons vorige huis ook zo'n dicht balkon. De voliere stond net om de hoek in de huiskamer en de speeltjes stonden en hingen in dat 'balkon', zeg maar hun speelparadijs.
We hebben er ook wel eens aangedacht om daar de voliere ook te plaatsen, maar in de winter was het net te koud en in de zomer te warm (stond ook de zon op). We woonden dan wel op de bovenste (3e) verdieping woonden en met een plat dak.

Richenel

wij wonen ook boven (3e ) met een plat dak. Achterkant v.d voliere is van hard hout (een een soort plexiglas er over heen).

Gr