Op zoek

Gestart door Audrey1972, april 20, 2008, 11:57:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey1972

Enkele jaren geleden ging ons parkietje Lodewijk dood. Heel verdrietig !!
En nu, nu gaan we op zoek naar een nieuwe huisgenoot !!
De kooi is er nog, de speeltjes zijn er nog, alleen de huisgenoot ontbreekt nog.

Lodewijk was destijds een 3e hands vogeltje. Mijn zusje had hem 2e hands maar had geen tijd meer voor hem. Dus besloten wij hem te nemen want anders ging ie naar iemand die ze in de garage hield .... dat vond ik toch wel zielig. Het beestje heeft het bij ons goed naar de zin gehad hoor !!

Inmiddels hebben we ook een dochtertje van 3. Voor haar zal het allemaal nieuw zijn. De kooi komt in ieder geval op een plekje waar ze hem wel kan niet maar er niet aan kan komen.

Voorlopig ben ik nog hele dagen thuis (moeder en huisvrouw), dus aandacht zal geen probleem zijn. En we willen zeker proberen hem tam te maken, dat was Lodewijk ook ..... .

Ik hou jullie op de hoogte!!

Moppers

Hoi Audrey, welkom op het forum.
Leuk dat je weer een nieuw parkietje wil! Mocht je weer op zoek zijn naar een parkietje dat een tweede kans verdient, dan wil ik je graag wijzen op mijn topic van Dierenambulance Den Haag: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13317.0 (er komt straks weer een update).
Ik weet niet waar je woont, dus als Den Haag te ver voor je is, dan zijn er nog veel meer instanties die afgestane en gevonden parkietjes herplaatsen. Hier vind je een lijst met mogelijke adressen: http://www.vogelopvang.com/vogelasielen.html#top.

Tjipie lover

Halllo Audrey.
Wat leuk dat je een nieuw parkietje zoekt.
Voordat je die aanschaft doe je er goed aan de kooi en de toebehoren nog even goed grondig schoon te maken.
Waar ga je je parkietje halen, bij een dierenzaak of een kweker??
Waar kom je eigenlijk vandaan, misschien weten mensen op het forum nog wel waar er nestjes bij jou in de buurt zitten.
I.V.M tam maken zou een nestje waar de parkietjes al aan handen wennen een zeer goede keus zijn.
Daar kan het allemaal wat makkelijker van worden.

Ben benieuwd!!

Groetjes Ank.