Caradows Bende-uitbreiding ;)

Gestart door Caradow, april 19, 2008, 20:19:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Zoooo vandaag was het dan zover...

In Leeuwarden een paar uurtjes genoten van de bende van 10, voordat de bende uitgedunt werd...
hier alle 10 op een bult ;)



Sisa en Mika (van Mars) hebben een nieuwe naam en een nieuw huisje gekregen.

Het was een rit van bijna 2 en een half uur in de auto, maar de twee hebben zich voorbeeldig gedragen :)

De dame, inmiddels Lieffie genaamd, heeft heerlijk op 1 pootje met de kop in de nek zitten slapen, keek af en toe even op bij een hobbel in de weg. De jongeman, Boeffie, heeft de hele tijd heel alert om zich heen zitten kijken en leek het iets minder ontspannend te vinden..

Vooral tunnels zijn eng ;)

Bij thuiskomst over van de kleine vervoerskooi naar de grote gewone kooi. Lieffie wist te ontglippen en vloog eerst een rondje. Nadat de jongelui netjes in de kooi zaten, de rest van de bende uit de voliere gelaten. Nou.. waar we het minste enthousiasme van verwachten, onze Coco, die vond het het meest interessant. Nou ja, ze durfde het dichtste bij te komen.



Nadat de rust weer een beetje teruggekeerd was en Boeffie en Lieffie toch wel graag de kooim uit wilden naar de rest toe, hebben we een streng trosgierst bovenop de kooi gelegd en iedereen erop los gelaten. Het was even onwennig, maar nadat Coco het voortouw nam, durfden Moppie en Ukkie toch ook wel een hapje mee te eten.

vlnr: Moppie, Lieffie, Boeffie, Ukkie en Coco


De eerste verkenningsvluchten zijn al gemaakt. Heel kalm aan, zonder brokken.. ok, 1 botsing met het raam (zachtjes).

het is de bedoeling dat er vannacht in de kooi geslapen word door de kleintjes.. maar dat moeten we nog even aanzien, aangezien ze de voliere ook al veroverd hebben. Er word kennis gemaakt, gegeten en gekibbeld. Alles op een gezonde manier. Ukkie en Moppie blijve nog op aafstand, vooral Moppie vind het allemaal nog eng, terwijl we van haar wat meer brutaliteit verwacht hadden. ze heeft wel al een keer even zachtjes geproefd aan de kleintjes, maar als er gefladderd word in de voliere, zitten Uk en Mop buiten..

Je kan merken dat dit vogeltjes zijn die handen en mensen gewent zijn... Boeffie vloog al ene keer spontaan bij Ries op de schouder, toen deze een dvdtje in de speler deed.

het gaat helemaal goed komen met de kleintjes hier...

Bedankt Mars, ik zal goed op je poepies passen!


roha

Hey Renate en Richard!!

Wat super gaaf dat Boeffie en Lieffie nu eindelijk bij jullie zijn  :)
(voor Marcia minder, je zal ze vast missen  :()
Leuk om te lezen hoe goed het gaat en ja misschien kiezen ze er zelf al voor om bij de rest te slapen  ;)
Dat was trouwens met Eunice wel zo. Zij was ook ontglipt bij het overzetten en ze liet duidelijk merken dat ze graag bij de anderen wilde zijn, de andere parkieten vonden het prima. Zelfs Sam, waar wij onze bedenkingen bij hadden, vond Eunice best lief. Het zijn nu trouwens de grootste vriendinnen, ze hebben veel lol samen  :D
Super mooie foto's ook. De eerste is ook gaaf.
Heel veel plezier met z'n allen!!!
Geniet ervan!!

Liefs van Han

Parkieten-Freak

Hahahaha wat fantastisch Renate!  ;D
Die bovenste foto vind ik helemaal geweldig.  :D Allemaal grasparkietjes, zo verschillend en mooi van kleur allemaal!  ;D
Renate, ik wens jou en Ries heel veel geluk en plezier met je nieuwe huisgenootjes Lieffie en Boeffie.


@ Marcia:
Voor jou zal het zeker wennen zijn nu de kleintjes het veilige nest definitief gaan verlaten.
Het hele broedproces was niet gemakkelijk, maar je hebt het fantastisch gedaan! ;D
Je kunt met recht trots zijn op deze mooie jonge vogeltjes.  ;D
Bij deze dan ook mijn welgemeende complimenten Marcia, je bent een fantastische parkietenmoeder!!! ;D


Caradow

Ja, dankzij Ilse kregen we het voor elkaar om ze echt alle 10 op dat kooitje te krijgen :) Super!

En ja, Mars verdient een hele boel lof..  Haar parkietenkoppels hebben haar hulp hard nodig gehad en zonder Mars hadden het nooit zoveel lieve mooie kleintjes geweest... Bijna alles wat tegen kan zitten tijdens het hele kweekproces heeft ook tegengezeten. En ondanks alles zijn er toch mooi 6 prachtige kleintjes opgevoed!

Op dit moment zitten de kleintjes hier te slapen in de grote voliere, alsof ze hier al weken zijn...

Mars

CiteerBedankt Mars, ik zal goed op je poepies passen!

Weet ik, Renate, weet ik :)

Wat een prachtige foto van de vijf, heerlijk aan de trosgierst...
Ik vermoed dat de kleintjes heerlijk zullen slapen vannacht, in de groooooootte volliere.

Ja, het is hier even heel stil en ik denk dat ik morgenochtend als ik niets vermoedend de doeken van de (drie) kooien afhaal me even ga afvragen of ik niet wat mis, hihi.

Het was vanmiddag wel even lastig mijn kindjes mee te geven, maar het is een heel dubbel gevoel: het is jammer dat ze weg zijn, maar het is ook goed zo.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Wat super zeg, lekker de kleintjes eindelijk bij je. ;) hihihi. Uiteindelijk is het dus Lieffie geworden, erg leuke naam Renate. ;)
En wat een geweldige foto van allemaal bovenop de kooi, alle 10.
Renate heel veel plezier met de kleintjes, maar dat is volgens mij al helemaal goed gekomen. ;)

Marcia, ook ik wil nog even zeggen dat je het geweldig gedaan hebt, echt een parkietenmama om trots op te zijn. ;)

En Ilse natuurlijk veel plezier met Puma. ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Hee Renate!

Fijn dat het zo goed gaat met de bende ;D
Ze zullen het vast naar hun zin krijgen bij jullie!

Die foto is echt gaaf, zo met zijn 10-en hihihi :-X
Gelukkig net op tijd de foto genomen, want een paar tellen later vloog de helft weer weg ;)

Veel plezier met de schatjes! :-*
En ja, Mars is een hele goede parkietenmama! :)

Liefs, Ilse

Safrena

Hey Renate

Gewoon geweldig dat de kleintjes nu bij je zijn, en trouwens hele leuke namen voor de twee nieuwe lieverdjes
Als je zo ziet op de foto voelen ze zich meteen al helemaal thuis bij jou ;D
Tja met zo een goede thuis en super grote voilere kan dat ook niet anders

Heel veel plezier met de kleintjes Renate, maar zo aan de foto's te zien komt dit helemaal goed en heb je er al veel plezier aan, zelfs Coco  ;)

@Marcia
Die lieve kleintjes, waar je zo voor gevochten hebt om ze te helpen groot brengen, gewoon geweldig hoe goed je dat gedaan hebt. ;)
En tja, het is normaal hoor dat je een dubbel gevoel hebt, je hebt ze zien opgroeien, helpen opgroeien en nu verlaten ze je liefdevolle thuis
Maar het steunt je wel en heeft je een klein beetje een goed gevoel te weten dat ze naar een ander super geweldige thuis gaan, en dat je heel vaak op de hoogte gehouden zal worden van je kleine lieverdjes. ;)

Vele groetjes

Petr@

Wat een schatjes Renate,ik ben helemaal verliefd op jullie Lieffie :-*Zo mooie zachte kleur(net Vledder van mij).Heel veel plezier met jullie bende.



Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

hillie

Hoi Renate,

Wat een vrolijke boel zal het bij jullie zijn met 10 grasparkietjes.
(en wat knap dat je ze alle 10 op de foto gekregen heb.)

Natuurlijk ook veel plezier met lieffie en boeffie gewenst natuurlijk
geniet er maar volop van zou ik zeggen.

groeten hilde

Caradow

ik heb er maar 5 hoor Hillie ;)

de bende van 10 was van Mars, 2 koppels met 6 kleintjes..

Kleintjes

Hoi Renate,

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinstjes  ;D
Geweldige foto's, echt waar. Geweldig is ook dat ze 'n mooi en goed thuiis hebben gekregen bij jullie  :)
Fantastisch om te zien hoe nieuwsgierig Coco is  ;D

Marcia verdient eveneens lof omdat ze goed voor ze gezorgd heeft (in samenwerking met 'de parkietenouders bv'. ).

Veel plezier en geniet van 't kleine grut!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

NaOmi_W

Gave foto met zijn 10-en! Hoeft Mars niet voor elk apart een fotolijstje te kopen :P

Heel veel plezier!!  ;D

Susanne32

Hoi Renate,

Wat een mooi stel is het zo bij elkaar!

Heel veel plezier met de 2 kleintjes toegewenst... Zie je, je gaat toch al hard in de richting van de 6, we hebben het er na de meeting in de auto nog over gehad, remember...?  ;)

Geniet van je 'bende'!

Caradow

Lol.. Ja dat weet ik nog hele goed Suzanne ;)

en nummer 6 zal er waarchijnlijk ook nog wel gaan komen.. zeker als de dames besluiten dat ze kereltjes tekort komen (heb nu een man tekort eigenlijk) Het was ook de bedoeling dat er alleen ene ventje bij Mars vandaan zou komen, maar manlief werd verliefd en tja..

Dat si het met mannen he ;)
Ze roepen het hardst dat het genoeg is, maar worden verliefd en verleggen dan al hun eerder gestelde grenzen ;)

Idske

Wauw wat een mooie foto's!!!

Gefeliciteerd met jullie nieuwste aanwinsten Renate en Ries!

Mars het zal inderdaad een stuk stiller zijn maar bij Renate zullen ze helemaal gelukkig worden!  :D

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!