Goede poep, maar veel ste veel!?!

Gestart door Dolce, april 14, 2008, 23:36:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

Ik dacht al een tijdje van goh wat poept dolce toch veel,, maar omdat dit mijn eerste pietje is dacht ik dat hoort.. nu hoorde ik ergens dat pietjes ongeveer gemiddeld een keer in het kwartier een poepje doen.

Maar dolce doet het zeker wel elke 5 minuten. is dat een slecht teken? of geeft het niet..  ?

Safrena

Hey Dolce

Hoe zijn de poepjes van je parkietje?
En hoe gedraag je parkietje haar

Als de poepjes goed zijn van vorm en van kleur, en je parkietje eet goed, is aktief enz geen ziekte symptomen
Dan zou ik me er niet meteen zorgen om maken

Mochten de poepjes nu niet goed zijn, of je parkietje voelt haar er niet goed bij, kun je beter even langs een vogelarts gaan

Vele groetjes

Dolce

De poepjes zien er gewoon normaal en goed uit,
verder gedraagt ze zich heel normaal, fluit en is actief. dus geen zieke symptonen.

Verder is het wel soms waterig maar dat is gewoon plas toch? en dat komt dan weer omdat ze veel drinkt.
Dus ik zal me er verder niet druk om maken.

Alleen wel apart dat ze echt giga veel poept, maar dat verschilt misschien per vogel ?

Mandy

Nou, een parkiet drinkt juist niet veel. Ze kunnen zelfs water uit de zaadjes halen ( hoe is het mogelijk )

Ik zou het toch maar eens navragen dan.
Je kunt beter een keertje voor niks gaan dan dat je te laat bent en ze mankeert toch wat toch?!

Parkieten-Freak

Citaat van: Dolce op april 15, 2008, 13:20:36
De poepjes zien er gewoon normaal en goed uit.....
........
Verder is het wel soms waterig maar dat is gewoon plas toch? en dat komt dan weer omdat ze veel drinkt.
Dus ik zal me er verder niet druk om maken.
Alleen wel apart dat ze echt giga veel poept, maar dat verschilt misschien per vogel ?

Je spreek jezelf een beetje tegen.
Enerzijds schrijft je dat de ontlasting er normaal en goed uitziet, anderzijds schrijf je dar die soms waterig is.
Waterige ontlasting hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar het kan wel een probleem of een teken van ziekte zijn.
Veel drinken is ook niet goed.
Iedere 5 minuten ontlasting hebben is voor een grasparkiet erg veel, een bezoek aan de dierenarts is zeker aan te raden.