rode huid onder de veren

Gestart door Tanja, maart 28, 2005, 18:49:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Hoi allemaal,

Mijn lieve parkietje Bertus heeft sinds enkele dagen tussen de veren op zijn voorhoofd een rood/rose gloed. Ik merk helemaal niets aan hem dat het niet goed met hem gaat, hij is actief, kletst de oren van mijn kop, is net zo eigenwijs als voorheen, eet goed, heeft normale ontlasting etc.
Nu  is het wel zo dat hij in de rui is, maar ik krijg het niet voor elkaar om de de veertjes op zijn hoofdje opzij te schuiven... (dat laat hij niet toe, zodra ik met mijn vinger in de buurt komt gaat hij daar gezellig op zitten :cry: )

Kan dit duiden op een ziekte, of is het een klein wondje? Hij schuurt altijd met zijn hoofd tegen alle dingen die hij daar geschikt voor acht. (behalve dan mijn vinger... daar zittie alleen maar op :( )

Moet ik mij zorgen maken?

Groetjes Tanja (en Bertus)

Ingrid

Hoi Tanja,

Kan het niet zijn dat je gewoon de huid ziet? Nu je parkietje in de rui is kan de huid wat zichtbaarder zijn door uitgevallen veertjes.

Gr. Ingrid

Safrena

Hey Tanja

Waarschijnlijk is dit gewoon de huid dat je ziet hoor door de rui is hun verenpakje niet zo dik en dan kan je dat wel zien :wink:

Je parkietje is goed actief en speels en eet goed en zo dus lijkt me niet iets om zorgen om te maken :wink:

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ik ben het met bovenstaande antwoorden helemaal eens, ik denk niet dat er iets aan de hand is.
Parkieten hebben een roze-roodachtige huid. Die kun je inderdaad zien als het verenpakje (tijdelijk) wat dunner is t.g.v. de rui.


Tanja

Nou gelukkig dan maar! Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken :D