biobox

Gestart door -joepiie-, april 08, 2008, 16:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-joepiie-

heej!

ik heb echt een heel erg stom vraagje hoor, maar wat houd een biobox nou precies in?
is het erg belangrijk?? Mijn parkiet heeft het namelijk niet!

groetjes stephanie.

Caradow

Het antwoord op deze vraag is eenvoudig te vinden dmv de zoekfunctie. De biobvox is ene lekkere en gezonde aanvulling op het dieet van je parkietjes, omdat de ontkiemde zaden veel vitamines bevatten.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

-joepiie-

oepss.. 

bedankt!  ;D

Audrey

Ik heb zo'n biobox gezocht en niet gevonden (er werd me aangeraden te kijken bij Zoomart maar hier hadden ze er nog nooit van gehoord  :-\) Ik heb dan maar in een potje wat parkietenzaad gezaaid, dat groeit ondertussen mooi. Maar Croky wil er niet van eten... als ik er een stengel tussenuit pluk en doe alsof ik er zelf van eet met heel wat gesmak en uitroepen van 'mmmm, lekker' komt hij er wel eens bijzitten en er een hapje van nemen. Meer ook niet, volgens mj denkt hij 'wat doet ze ins hemelsnaam met dat groen ding?'

Heeft iemand tips zodat hij er toch van eet? Het lijkt me zo leuk voor hem om een beetje tussen het groen te spelen en vitamientjes binnen te krijgen.

Ik heb er aan gedacht om opnieuw te beginnen en er iets van kruiden tussen te zaaien zodat het een beetje ruikt en misschien wel aantrekkelijker is. Ik heb al begrepen dat zowat alle kruiden kunnen, maar ik heb wat schrik van peterselie, als ik zelf van eet krijg ik gelijk een bloeddrukval dus ik weet nu niet of het kwaad kan voor de bloeddruk van een parkietje. Al vraag ik me af hoe je die zou moeten meten  :P

Ilse*

Hoi Audrey,

Als je je parkietje wil laten wennen aan de biobox, of (in jouw geval) aan zelf gekweekte plantjes (uit de zaadjes), gaat dat op precies dezelfde manier als hoe je ze leert om groentjes of fruit te eten.

Gewoon het bakje in de kooi zetten, of een paar sprietjes in een hangbakje doen en die in de kooi hangen. Op een gegeven moment gaan ze het interessant vinden en nemen ze vanzelf een hapje ;)

Misschien kun je een beetje trosgierst erbij doen, of zijn lievelingsspeeltje erbij hangen? Dat laatste heeft hier heel erg geholpen toen ik voor het eerst de biobox in de kooi liet hangen.

En peterselie? Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Ik heb het zelf nog nooit aan mijn parkietjes gegeven. Je kan ze ook wel iets anders geven, bijvoorbeeld verse groentjes, fruit of de biobox ;D

Succes!

Groetjes, Ilse

Audrey

Bedankt voor de raad Ilse  :)
ik heb al geprobeerd zijn belletje er in te leggen, maar hij staat er gewoon naar te kijken, zo van 'ik wil het echt heel graag hebben, maar die groene dingen zijn maar eng'. En het staat niet in z'n kooit, daarvoor is de pot te groot, maar het staat gewoon op de salontafel en normaalgezien vindt hij daarop alles interessant (vooral als hij het niet mag interessant vinden). Ik zal de trosgiersttruc eens proberen, en anders met kruiden.


Peter62

De biobox is verkrijgbaar bij www.valkparkiet.net  ;D