Dag lieve Henkie

Gestart door baukje, april 06, 2008, 21:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

baukje

Vanavond is ons lieve Henkie zomaar opeens overleden. Bijna drie jaar geleden kwam Henkie plotseling in ons leven. Mijn man zag hem op de grond, hij stak zijn vinger uit, Henkie sprong erop en ging niet meer weg. We meldden hem aan bij amivedi, zetten een bericht op de buurtsite, maar niemand reageerde en dus bleef Henkie (eigenlijk Henk Jan, maar Henkie paste eigenlijke beter) bij ons. Eerst was het wennen voor onze nieuwe vriend, hij vloog een keer heel hard tegen het raam, zat daarna stil in zijn kooitje, viel soms pardoes van zijn stokkie... Maar na twee weken zei hij 'piep' en sinds die tijd kwetterde hij er vrolijk op los. Henkie was echt een superlief parkietje. Hij was dol op gezelligheid. Als er gasten kwamen vloog hij vaak spontaan op hun hoofd. Hij had een favoriet plekkie bij de kraan, hij zat dagelijks op de rand van het aanrecht en hij vond het geweldig als we druppels langs de kraan lieten lopen. Hij vloog elke dag wel even rond en hij kon GOED vliegen. Een keer vloog hij keihard onder de tafel door terwijl ik aan tafel zat te computeren. Speedy Henkie!

Maar vanavond was het dus opeens mis. Henkie zat vrolijk bij de kraan, hij riep mijn man en leek gewoon een beetje aandacht te willen. Opeens maakte hij rare kokhals bewegingen en begon hij als een dolle te rennen. Mijn man pakte hem snel op, zag dat het echt niet goed ging en probeerde hem nog leven in te blazen, maar het was al afgelopen. Nu hebben we hem nog even in zijn kooitje gelegd. We zitten maar wat voor ons uit te staren. We zijn zo verdrietig. Wie had nu kunnen denken dat je van zo'n klein lief wezentje zoveel kunt houden!

Dag lieve Henkie, het ga je goed in de parkietenhemel.

kus van Mikel en Baukje






[verwijderd door de beheerder]

NaOmi_W

Ochjee... :(

Echt vervelend dat jullie geliefde vriendje weg is  :(

Heel veel sterkte!!

Caradow

Ach jee, wat triest....

Heel veel sterkte!

en troost je met de gedachte dat het zo snel is gegaan, dat Henkie niet geleden heeft...

Jullie zien elkaar ooit weer bij de RegenboogBrug :)

ciske

is echt erg dat dit zo heeft moeten gebeuren. maar hij mag zich gelukkig prijzen dat ie zijn laatste jaren bij jullie heeft mogen slijten, en ik durf te wedden dat hij heeft genoten.

Gr, Bas

Ilse*

Wat een verdrietig bericht dat Henkie is overleden... :(

Jullie hebben hem in ieder geval een paar hele fijne jaren gegeven! Ik denk dat hij het heel leuk bij jullie heeft gevonden.

Veel sterkte de komende tijd...

Ilse

roha

 :(  Jeetje wat erg om je lieverdje zo ineens te moeten missen  :

We weten hier allemaal wel hoe jullie je voelen.

Heel veel sterkte voor jullie allebei.


Parkieten-Freak

Ach wat verdrietig dat Henkie zo plotseling overleden is. :(
Een grasparkiet is dan wel een klein diertje, maar ze zijn lief en hebben karakter. Dat maakt dat wij mensen hen gewoon zo ontzettend missen..... :(
Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies.


Mars

He wat sneu nu... we kunnen ons jullie verdriet maar al te goed voorstellen.

Denk aan alle mooie dingen van Henkie -en zo te horen hebben jullie mooie momenten gehad- en laat dan stiekem de glimlach door de tranen heen komen.

Sterkte...

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Mikel en Baukje


Wat verschrikkelijk voor jullie dat jullie lieve vriendje zo plots is gegaan :'(
Parkietjes stelen inderdaad meteen je hart en als ze overlijden, laten ze een grote leegte na :'(

Heel veel sterkte met dit verlies

Vele groetjes

Kleintjes

Ik kan me alleen bij de bovenstaande berichten aansluiten. Ikzelf heb 't ook al 'n paar keer meegemaakt dat we afscheid moesten nemen van zo'n lieverdje, 't is nooit gemakkelijk maar je ziet elkaar weer;
Achter de Regenboogbrug. Daar wacht Henkie nu op iedereen, spelend met andere parkietjes en andere dieren, wachtend op anderen waar hij van hield.

Ook namens ons 6jes hier: Veel sterkte met dit plotselinge verlies aan jullie beiden.

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caviaplanet

 :( Heel veel sterkte met het verlies van Henkie. Het is vreselijk je lieve parkietje te moeten missen. Vooral omdat hij zo ontzettend leuk was. Sterkte.
Groetjes
Jolanda

Jasmin

agossie wat sneu nou :( heel veel sterkte.

groetjes jasmin

Diana

he vabh wat een vreselijk bericht. Ik krijg altijd gelijk kippenvel als ik lees dat iemand zijn parkietjes is verloren. Nou weet ik wel dat het erbij hoord maar wil er liever niet aan denken. Heel veel sterkte met het verlies. :(

hillie

Wat naar voor jullie dat Henkie is overleden. :(
Gelukkig heeft die niet veel pijn geleden.
en nu speelt die met andere parkietjes achter de regenboogbrug.
Sterkte met dit grote verdriet.

groeten hilde

baukje

Hallo lieve mensen,

Ik wilde jullie allemaal bedanken voor de lieve woorden na het overlijden van Henkie. We vonden het hartverwarmend jullie reacties te lezen. Ik ben nog niet zo lang thuis in de parkietenwereld, maar volgens mij zijn parkietjes ook zo leuk omdat ze van die toffe baasjes hebben!

We hebben een nieuw parkietje gekocht. Het is een vrouwtje, heel schattig is ze. Een beetje lichtblauw met met lichtgeel en hele lieve oogjes. Ze is een half jaar. Nu moeten we haar natuurlijk nog tam maken, dat is weer een heel nieuw verhaal, want Henkie was al tam toen ie aan kwam vliegen. Maar volgens mij zijn er op deze site genoeg tips te vinden, dus dat komt vast goed!

liefs,
Baukje

Parkieten-Freak

Veel succes Baukje, en heel veel plezier met je nieuwe parkietenvriendin!  :)


NaOmi_W

Oh, wat leuk!  ;D  Ze kunnen echt je hart stelen he  :-* (jammer genoeg niet die van de mannen hier in huis die vinden dat ze teveel lawaai maken  ??? Hoezo met 4 ?  ??? :P )

Heel veel succes met het tam maken en veel plezier met jullie schatje!

Milo-Pixel

Wat verschrikkelijk dat jullie lieve vriendje ineens is overleden.. Maar wat een geluk heeft hij gehad dat hij een aantal jaren bij jullie heeft mogen leven.

Wel ontzettend leuk dat jullie verder gaan in de "parkietenwereld". Heel veel plezier met je nieuwe vriendinnetje, en op het forum zijn een heleboel tips voor het tam maken, dit gaat vast helemaal goed komen!

Groetjes, Marit

Jasmin

Fijn dat je een nieuw parkietje hebt baukje! ;)

Tjipie lover

Sterkte met het verlies van Henkie.
En natuurlijk heel veel plezier met jullie nieuwe vriendin!!
Wat is haar naam??
Veel succes met het tam maken, maar dat moet kunnen lukken.

Groeten Ank.