het nestje van kiwi en snoepie

Gestart door tup en joep, april 06, 2008, 17:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tup en joep

snoepie en kiwi vonden elkaar wel erg lief meer dan lief
ik heb toen besloten ze een blok te geven
en ja het was meteen raak er werd veel en heftig gepaart
met als resultaat dat ze vandaag haar eerste ei heeft gelegd

woensdag 26 maart voor het eerst gepaart
zondag 6 april het eerste ei

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Gefeliciteerd Andrea :)

(maar heb je het blok nu gewoon los in huis staan? nee toch...

tup en joep

nee het zit aan de achterkant vast dat is niet op de foto te zien

Caradow

Ik weet al wat voor kleur kleintjes hieruit komen ;)

tup en joep


Caradow

ehh groen?

Volgens mij zijn ze beide gewoon wildkleur toch? Geen opaline factor voor zover ik kan zien..

Nu weet ik antuurlijk niet hoe de ouders van Kiwi en Snoepie eruit zagen, maar ik dnek dat de grootste kans in groene nakomelingen ligt...

(Maar ik ben Mars niet, heb er geen verstand van officieel ;))

tup en joep

kiwis ouders zijn groen maar van snoepie weet ik het niet

Parkieten-Freak

proficiat Andrea, en ik ga ook voor 100% groen.


Ilse*

#8
Ahh wat leuk zeg!! :-*

Heel misschien kunnen we dan wel baby-parkietjes knuffelen op de forummeeting :D

Edit:
Hmm... misschien ook wel niet... als de eitjes uitkomen, zijn ze volgens mij toch nog wat te jong helaas...

Caradow

Ik denk dat Andrea de meeting afblaast, omdat ze niet te veel drukte wil voor de kleintjes ;)

(nee Ilse, ze zijn dan nog wel wat te jong denk ik ;)

tup en joep

de meeting gaat wel gewoon door maar of ik jullie met ze alle de kleintjes laat zien dat weet ik nog niet
het eerste ei als het uitkomt komt op 26 april uit
dan zou het eerste jonkie 2 weken zijn op de meeting

Chicowen

Wat leuk Andrea! Ben benieuwd naar de kleintjes. :D
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Nee dat doen we niet dree, we gaan geen risico's lopen met jou kleintjes....

Die blijven gewoon lekker binnen en wij buiten ;)

Susanne32

Heej Andrea,

Nogmaals gefeliciteerd met het eerste eitje...!  ;D

Die Kiwi laat er ook geen gras over groeien, net haar eerste verjaardag gevierd (nestje maart 2007) en nu al een eerste ei...  ::) Volgens mij lijkt ze op haar pappa en mamma, die konden er ook geen genoeg van krijgen...  ;)

Wat de kleurtjes betreft: de vader van Kiwi, Pipo, heeft ongeveer dezelfde kleur groen. Wijlen mamma Belle was een prachtige kleur aquablauw (zie avatar); deze kleur is in geen van hun nestjes terug gekomen. Ik vermoed ook dat de kleur groen bij de baby's van Kiwi & Snoepie zal overheersen, maar... je weet maar nooit. Zo had ik in een paar nestjes ook blauw-witte parkietjes, terwijl geen van beide ouders blauw was en beide geelmasker...

Laten we het afwachten. Eerst maar es kijken of het eitje bevrucht is en of ze er nog meer gaat leggen.

In ieder geval gedraagt Snoepie zich nu al als een voorbeeldige vader, dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen  ;D

Mars

Citaat van: Caradow op april 06, 2008, 17:56:42
ehh groen?

Volgens mij zijn ze beide gewoon wildkleur toch? Geen opaline factor voor zover ik kan zien..

Nu weet ik antuurlijk niet hoe de ouders van Kiwi en Snoepie eruit zagen, maar ik dnek dat de grootste kans in groene nakomelingen ligt...

(Maar ik ben Mars niet, heb er geen verstand van officieel ;))

Ik ben Mars wel;)
De kans is natuurlijk groot dat het 100% groene vogeltjes zullen zijn, maar er is ook nog een klein kansje, dat beide ouders een verborgen blauw gen hebben en er blauwe vogeltjes ontstaan. Dat kansje is ongeveer net zo groot als twee geelmaskers een witmasker krijgen en jawel... die heb ik ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Susanne32

En ik dus ook... Als ik mij niet vergis hebben Pipo & Belle totaal 4 witmaskertjes groot gebracht, waaronder Suzan, een ander vogeltje van Andrea (zie haar avatar).

Dus... alles is mogelijk...  ;)

Ilse*

Citaat van: Andrea. op april 06, 2008, 18:50:57
het eerste ei als het uitkomt komt op 26 april uit
dan zou het eerste jonkie 2 weken zijn op de meeting

euhmm... hier wou ik toch nog even op reageren ::)
17 mei was de meeting toch?
Dan zou het eerste jonkie 3 weekjes oud zijn ;) Maar goed, dan zijn ze alsnog te jong.

tup en joep

Citaat van: Ilse* op april 06, 2008, 19:18:21
euhmm... hier wou ik toch nog even op reageren ::)
17 mei was de meeting toch?
Dan zou het eerste jonkie 3 weekjes oud zijn ;) Maar goed, dan zijn ze alsnog te jong.

ja je heb gelijk ik heb verkeerd geteld dan zou het inderdaad 3 weken zijn

Mars

Ow en dan zitten sommigen al op de stok en eten ze al hoor ;)  :-*

Dus ik zou maar geen mensen laten logeren van de meeting, want wie weet wat er de volgende dag allemaal verdwenen is ;)

Maar spannend allemaal, om maar weer even on-topic te gaan :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hey Andrea, wat super leuk zeg en ook spannend, we gaan er wel voor he met z'n allen dit jaar!!!
Leuk al die nestjes, ik hoop dat alles goed gaat!