Ziek?

Gestart door maria, augustus 07, 2005, 14:57:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maria

hoi allemaal

ik heb het gevoel dat mijn parkiet ziek is ,maar als een niet vogelkenner weet ik het namelijk niet zeker.
Ik vind dat hij meer op het stokkie zit en veel bolle veren.
wel zit hij soms op zijn schommeltje.
Nu ben ik zelf op vakantie geweest en heeft een ander mijn vogeltje verzorgt ,maar ipv parkietenvoer heeft diegene hem kanarie voer gegeven.
nu is mijn vraag kan dit kwaad voor het beestje? :(     groetjes maria

Jorijn

#1
Kanarie Voer is echt niet goed voor een parkiet, en de bolle houding wijst inderdaad op ziekte,

Het beste is om eventjes langs de dierenarts te gaan ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Hoi Maria,

Welkom op het forum!!
Ik weet niet of je parkietje direkt ziek kan worden van kanarievoer, maar het voer is natuurlijk niet afgestemd op parkieten. In kanarievoer zit meer ruw eiwit en ruw vet dan in parkietenvoer (als het om Xtravitalvoer gaat).
Bol zitten, hoe bol zit je vogeltje? Als het zit zoals op deze foto dan is haast geboden en zul je zo snel mogelijk naar de dierenarts moeten.
Eet en drinkt je vogeltje wel? Hoe is zijn ontlasting? En sinds wanneer is hij weer in zijn eigen vertrouwde omgeving? Hij kan wat last hebben van stress in verband met het vervoeren, waardoor hij wat rustiger is.

Bij twijfel zou ik sowieso een dierenarts raadplegen.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey maria


Welkom op het forum

Het bol zitten, weinig of niet eten, bijna niet actief zijn, zijn ziekte symptomen voor je parkietje
Dan kun je beste even zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan.

Het zou ook kunnen dat je parkietje voedingstekorten, of teveel eiwitten door de verkeerde voeding, ook dit kun je best even meedelen aan de dierenarts

Veel beterschap voor je parkietje

vele groetjes

nico

hoi
mijn parkiet heeft geniest op mijn gezicht zou hij ziek zijn???

Chantalleke

Hoi Nico,
Als je parkietje gewoon een keertje niest had hij waarschijnlijk gewoon een stofje in zijn neus of zo. Denk maar aan jezelf. Als jij 1 keer niest ben je toch ook niet direct ziek? Als hij continu blijft niezen kan hij misschien een koutje hebben gevat.