Help: mannetje maakt eieren kapot

Gestart door cocolala, april 03, 2008, 16:13:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cocolala

Hallo,
ik heb twee koppeltjes grasparkieten
het ene koppel is de pop groen en de man wit
het tweede zijn man en pop blauw
als het blauwe popje een eitje legt, kruipt de man, die een koppel is met de groene parkeit, in de blok van de blauwe en de dag erna ligt het eitje eruit,
kan ik hier iets aan doen?
Het popje(het blauwe) probeert hem eruit te jagen maar toch gooit hij(die witte parkiet) de eitjes eruit, terwijl hij een koppel is met de groene.De groene heeft zelf al 5 eitjes in een ander blok dus om te blok te krijgen kan het niet liggen.

titel aangepast,
Gr pf


Caradow

hoeveel blokken heb je hangen?

Hoe groot is de kooi/voliere waarin beide koppels zitten?

Diana

Hallo cocolala,

allereerst welkom hier. Is het geen optie om het blauwe koppel apart te zetten in een andere kooi en ze daar rustig een nestje te laten krijgen. Want ik denk niet dat dit mannetje er niet mee zal gaan stoppen, misschien is de ruimte te klein?. Verder zal ik het anders niet zo 1,2,3 weten maar wie weet weten andere hier nog een andere oplossing.

cocolala

bedankt voor de vlugge reactie
De kooi is zeker groot genoeg voor twee koppels, want ze is eingelijk bedoelt om 4 koppels
ja het koppeltje appart zetten is inderdaad een optie

Caradow

Nu heb je nog niet aangegeven hoeveel blokken je hebt hangen en HOE groot de kooi is.... wat de een groot genoeg vind voor 4 koppels, hoeft een ander niet te vinden...

Mars

Ik ken eerlijk gezegd geen enkele kooi die groot genoeg is voor twee koppels om in te broeden. Dus vertel even hoe groot je kooi of voliere is.
In een voliere zou je het kunnen proberen (binnen), maar zelfs dat is een erg kleine ruimte voor broeden met twee blokken tegelijk.

De beste manier is om je koppels apart te laten broeden.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

cocolala

Sorry dat ik even niet kon antwoorden
ik had even probleempjes met de pc
maar ik heb dus het koppeltje appart gezet,
helaas is er dan nog maar 1 eitje van gekomen maar het heeft wel geholpen, hopelijk komt daar toch een klein vogeltje uit
bedankt  voor jullie hulp ;D