na 3 dagen etensbakje nog niet gevonden

Gestart door tux, maart 28, 2008, 18:18:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tux

Sinds dinsdag hebben we 2 nieuwe parkieten. ik ben begonnen met wat voer op de vloer en dat vinden ze wel.
Het bakje hebben ze nog niet aangeraakt.

Hoelang kan het duren voordat ze het bakje hebben gevonden?

DarkWolf

Probeer eens met trosgierst naast het etensbakje te hangen :)

Mandy

Komt vanzelf wel hoor, het is even wennen voor ze! Bij de een duurt het wat langer dan een ander... En als ze echt honger hebben dan eten ze heus wel ,maar nu hebben ze dus ook de keuze op de vloer van je kooi te eten! Da's schijnbaar makkelijker...

Eventjes geduldig afwachten nog..

simpy

#3
Wat voor eetbakje heb je precies? Zo'n bakje wat in de kooi hangt of wat uit de kooi hant?

Zo'n bakje wat een beetje uit de kooi hangt is wel wat moeilijker te vinden dan een bakje wat in de kooi hangt.

Maar, als ik een parkiet was en ik kon de zaadjes gemakkelijk oppikken van de grond dan uit zo'n moeilijk bakje halen dat was de keuze voor mij ook makkelijk gemaakt hoor.... ;)

P.s. Leuke foto trouwens!  ;D

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

tux

#4
Citaat van: simpy op maart 29, 2008, 22:42:38
Wat voor eetbakje heb je precies? Zo'n bakje wat in de kooi hangt of wat uit de kooi hant?

Zo'n bakje wat een beetje uit de kooi hangt is wel wat moeilijker te vinden dan een bakje wat in de kooi hangt.

Maar, als ik een parkiet was en ik kon de zaadjes gemakkelijk oppikken van de grond dan uit zo'n moeilijk bakje halen dat was de keuze voor mij ook makkelijk gemaakt hoor.... ;)

P.s. Leuke foto trouwens!  ;D

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

We hadden donkere ondoorzichtige bakjes aan de buitenkant.
Nu hebben we doorzichtige bakjes aan de binnenkant hangen, nu even afwachten hoe ze hierop reageren.

Bedankt voor het compliment over de foto, als ze binnenkort los gaan zullen er ongetwijfeld meer foto's volgen.

Citaat van: DarkWolf op maart 28, 2008, 18:23:05
Probeer eens met trosgierst naast het etensbakje te hangen :)

hahaha ja de trosgierst vinden ze wel maar het gewone eten nog niet.
Zie mijn reactie op een ander bericht hoe ik dit denk opgelost te hebben.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

mervis3

ik weet precies hoe je dit kunt aanpakken je haalt het tros plant ding eruit en je strooit wat voer op de grond dan zal hij het gou vinden ik heb nou 2 weken mijn parkiet en ik had het ook gedaan en ik zag haar wel wat eten probeer maar;D

DarkWolf

Het is trosgierst, en niet trosdingplant.
En als je voer op de bodem strooit, eten ze inderdaad van de bodem maar daarom vinden ze het voerbakje nog niet ???

tux

Tux en Tika hebben inmiddels een week geleden de bakjes gevonden en ze eten hun buikje lekker vol.

Bedankt voor alle tips, doorzichtige bakjes aan de binnenkant lijkt de oplossing te zijn geweest.

anna-pukkie

hé grappig ik heb bijna dezelfde vogels, met voorheen het zelfde probleem.
bij mij werkte het om trosgierst in het voerbakje te doen.
dat vinden ze nou eenmaal onweerstaanbaar.

maar gelukkig is je probleem al opgelost. ;D