2de voeder en drnikbakje nodig??

Gestart door Ernie, maart 27, 2008, 13:42:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ernie

Hoi,
Ik wil er over twee weken (dan heb ik iets meer tijd namelijk om ze aandacht te geven) een tweede parkietje kopen zodat Polly een beetje gezelschap heeft als ik aan het werk ben. Nu vroeg ik mij alleen af of ik voor de nieuwe parkiet (Molly) ook aparte voeder en drink bakjes moet kopen of dat ze deze gewoon kunnen delen. Polly heeft nu misschien het idee dat de kooi en alles er in van hem is en wil daarom misschien niet delen? Of is dit hoogst onwaarschijnlijk? Ik wil ze sowieso eerst even in twee aparte kooien aan elkaar laten wennen en dan om en om los laten en dan pas samen zetten. Of is dit overdreven voorzichtig?
Wat denken jullie? Al vast bedankt!

Safrena

Hey Ernie

Als ze met twee parkietjes in een kooi gaan zitten, is het  best mogelijk dat ze samen uit een bakje gaan eten, maar er is evenveel kans dat ze er ruzie om gaan maken.
Je kan dus inderdaad het beste preventief een extra eet- en drinkbakje erbij te doen ;)

Dat je ze elk eerst apart in de kooi houd om zo rustig te wennen, en later samen laten vliegen en zo opbouwen zoals je gepland hebt is niet overdreven voorzichtig, maar prima  ;)

Vele groetjes