Parkiet maakt er een zooitje van...

Gestart door Maarten, maart 28, 2005, 18:14:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Hallo,

Ik heb mijn parkiet pas 2 dagen, de eerste nacht is hij ontsnapt. Doordat hij zich helemaal in het etensbakje duwde, en zo het dekseltje open duwde. Hij logeerde tijdelijk bij iemand die ook een hond heeft rondlopen, maar gelukkig is er niks meer gebeurd. Nu hij hier thuis is, heeft hij verschillende keren een poging gewaagd om zich via zijn etensbak te ontsnappen. Soms zit hij klem en moet ik hem eruit bevrijden.

Wat zijn de beste etensbakjes voor een jonge parkiet? Silo\'s misschien? Maar dan zitten er aan de voorkant van de kooi 2 gaten...?

Groetjes Maarten

Jorijn

Hoihoi

Juis als de etensbakjes te diep zijn kan je parkiet erin in vast komen te zitten
Als dit het geval is moet je voor andere bakjes gaan zorgen want het kan een keer fout gaan

Je hebt ook gewoon bakjes die je bij de dierenwinkel kan halen die je aan de binnenkant van de kooi kan hangen :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

esther

Hoi Maarten.
Ja die voerbakjes dat is een bekend probleem.
Bij mij zitten er ook gaten in de kooi waar de voerbakjes zitten, die gaten kunnen ook niet dicht.

Het is wel belangrijk dat je die voerbakjes verwijderd, het is namelijk al gebeurd dat een parkiet vast kwam te zitten in zijn voerbaken en die is later overleden aan de gevolgen ervan.
Nu was je gelukkig in de buurt maar anders...

Probeer toch de gaten dicht te maken ( ik weet het, moeilijk om iets te vinden daarvoor) en andere (open)voerbakjes in de kooi op te hangen.

Op deze site bij verzorging staat ook een stukje over de voerbakjes.

(Ik zelf koop de volgende keer alleen een kooi waarbij de gaten met klepjes kunnen worden afgesloten)


Groetjes Esther

Ingrid

Er zijn wel losse afdekklepjes te koop, weet even niet zo snel waar, maar ik ga op zoek. Dan plaats ik in dit bericht nog wel de gegevens.

Klik hier, ongeveer halverwege de pagina staan de klepjes

Gr. Ingrid

Maarten

Het is inmiddels al opgelost, als het bakje eruit was, kon je het klepje achter de tralies duwen. Naja moeilijk uit te leggen, maar hij krijgt hem er nu zeker niet meer open. Zijn etensbak gaat vanavond eventjes eruit, zodat hij vannacht niet kan stunten. Morgen kopen we ook even een silo voor zijn voer en dan kan hij daar lekker uit eten. Voorderest alles goed, alleen nog even brainstormen over de naam :o