appelazijn in water. Hoeveel ?

Gestart door parkietenmaf, maart 15, 2008, 11:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenmaf

Op jullie site las ik dat het goed zou zijn om water aan te zuren met een zoutzuurvariant of een citroenzuurvariant of met appelazijn. Nu staat er precies hoeveel toe te voegen met een zoutzuurvariant en citroenzuurvariant. Maar mijn voorkeur is eigenlijk appelazijn toe te voegen. Maar hiervan staat er niet op de site hoeveel ik hier aan 1 liter water moet toevoegen. Kunnen jullie me helpen ?
Ik heb nl. een vogeltje dat om de 2 weken dik staat te kijken en die help ik er wel boven op met vitamen, maar mijn kweker raad appelazijn aan. Die kan ik maandag wel bij haar halen, maar ik wil wel graag een goede verhouding van appelazijn en water weten, anders begin ik er liever niet aan.

Parkieten-Freak

#1
Je moet 10 milliliter appelazijn nemen op 1 liter water.
Ju kunt bij de apotheek om een plastic maatbekertje vragen of een klein injectiespuitje (zonder naald) kopen om het nauwkeurig af te meten.

http://www.parkietenfreak.nl/a-drinkwater.php


parkietenmaf

Bedankt voor het antwoord. Ik ga hier zeker aan beginnen.

Mars

En de appelazijn verkoopt oa de Albert Hein wel ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

@ parkietenmaf:
Ik heb de verhouding nu ook op de website gezet, stond er inderdaad niet bij. ;)


Peter62

Als je een liter water aanzuurt, hoe lang blijft het water dan houdbaar?

Caradow

Je moet het elke dag vers aanmaken, wil je dat niet, dan kun je goed afgedekt in de koelkast het wel 2 dagen goed houden. Maar vers aanmaken is natuurlijk altijd beter ;)

Je hoeft natuurlijk ook geen liter te maken, je kunt net zo makkelijker 100 of 200 ml maken.

guuske

@Mars,

Je hebt het over appelazijn die verkrijgbaar zou moeten zijn bij de AH. Ik heb het al een aantal keren gevraagd bij onze AH XL, maar heb tot nu toe het niet kunnen vinden en de medehelpers wisten het ook niet. Waar moet ik dan kijken? Ik heb bij het azijnschap staan kijken, bij de roosvisee (kindervoeding) bij het reform/dieet-schap. Ik weet het niet meer... Heb je misschien ook een foto ofzo om te laten zien hoe het er uit ziet?

Caradow

Niet ALLE filialen van AH hebben het...

Moppers

Misschien dat een andere supermarkt bij je in de buurt het wel heeft. Ik haal mijn appelazijn bij de Jumbo.
Je hebt verschillende merken, dus aan een foto van 1 merk heb je denk ik niet zoveel. Dan zal je zien dat ze net een ander merk hebben en staar je er zo overheen.

carla-dobbe

Ik kon het ook bij de AH niet vinden, voral omdat ik een plaatje had van een oud etiket, ondertussen is de verpakking vernieuwd haha, maar je vind het bij de biolochische producten van AH eigen merk. er staat Appelcider (in witte letters in een oranje balkje)  en daaronder in witte letters Azijn. Misschien heb je er wat aan. (ik zocht bij de dranken de eerste keer, omdat er Cider op stond, maar volgens mij stond bij de azijnen. Maar het is van de biologische serie.

Groetjes van Carla

Mars

Dank je Carla.

Ja, het is inderdaad biologisch, staat tussen de azijnen. En heeft een klein flesje.
Dit is (hopelijk) een link naar zo'n flesje, dan weet je waar je naar zoekt!


http://webwinkel.ah.nl/process?search_parameter=appelcider&catalog=AH&action=albert_noscript.modules.build



Verder kun je het kopen in natuurvoedingswinkels, dus daar kun je ook eens kijken.
Maar volgens mij hebben echt de meeste AH's het wel, die bij mij op de hoek is ook niet heel erg groot.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..