Poster

Gestart door Lindsay, maart 15, 2008, 10:45:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindsay

Heey parkietenliefhebbers,

Ik heb een vraagje en misschien weet een van jullie of dit normaal gedrag is en of meerdere parkietjes dit gedrag ook vertonen.
In mijn kamer waar de parkietjes staan hangt aan de muur een grote poster. Die hangt er nu al enige tijd. Maar de laatste tijd, vliegt de parkieten er telkens tegen aan. En dat doet ie heel zachtjes, hij zit er meer voor te fladderen. Komt dit misschien omdat hij zijn eigen weerspiegeling ziet in de poster (zit namelijk in een lijst)? Weet iemand misschien hoe ik het lieve schatje duidelijk kan maken dat er daar niks is en dat ie er ook niet kan landen? Misschien heeft een van jullie er meer ervaring mee en kan die mij er wat meer over vertellen  :)

Alvast bedankt,
Lindsay

Parkieten-Freak

Als de poster is ingelijst, heb je grote kans dat de parkiet zichzelf in het glas ziet (weerspiegeling).
Het kan ook zijn dat de vogel diepte ziet in de afbeelding en vervolgens probeert op iets te landen (wat er niet is).
Je kunt er eventueel een lap stof overheen hangen als de vogel los is. Ook heb je kans dat hij of zij er na verloop van tijd gewoon op "uitgekeken" is.  ;)