eenzaam?

Gestart door parkietengek12, maart 13, 2008, 18:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hallo ik had twee parkietjes :) en een daarvan is dood  :(
zou mij andere parkietje zich nu eenzaam voelen ???

groetjes Joël

Parkieten-Freak

Hallo Joël,
Wat naar nou dat je vogeltje overleden is.
Parkieten die altijd samen zitten, zijn meestal wel vriendjes.
Het vogeltje dat nu alleen is achtergebleven, zal zijn (of haar) maatje zeker missen.
Misschien is het een goed idee om toch maar een nieuw vriendje voor je parkiet aan te schaffen?



parkietengek12

oke bedankt voor de reactie ik ga denk ik een nieuw vriendje/vriendinnetje voor haar kopen
nou nog mijn ouders overhalen nou bedankt

doei!!

groetjes joel en dollie

parkietengek12

even iets anders ik zie nu dat mijn overgebleven vogeltje die al een klein kaal plakje had zijn pluisveertjes eruit trekt ???

weet iemand raad?

Safrena

#4
Hey Joel

Weet je heel zeker dat jouw parkietje haar veertjes eruit trekt

of is het niet mogelijk dat jouw parkietje in de rui is en de losse donsveertjes er gewoon van tussen haalt  ;)

Vele groetjes

parkietengek12

nou dat weet ik niet zeker ze maakt zo'n eh ja een happerend geluid zo'n vecht geluidje en dan zit ze met haar snavel in haar veren en maakt dat geluid nog eens en dan heeft ze ineens een veertje weet jij wat dat geluidje betekent?

groetjes Joël en Dollie

Mandy

Parkieten leven in de natuur ook in groepen, dus ik ben wel voorstander om ze dan thuis ook minimaal 1 kameraadje te geven...
Ik heb er 4 thuis, want 3 is ook niet zo'n succes.

Ik heb een mannetje en een popje die helemaal weg van elkaar zijn en 2 mannetje die elkaars best maatjes zijn...

Maar heb je echt gezien dat ie ze eruit trok?????
Dan wordt het hoog tijd, maar vergeet ook niet dat een parkiet ook kan rouwen om het verlies van een maatje!!!

Succes...


parkietengek12

#7
ja dat kan ook ik ga binnen kort even voor de zekerheid naar de dierenarts gewoon om het zeker te weten ;)
en ik mag absoluut geen beesten meer :( dus een vriend/vriendinnetje gaat niet door:( maar ze heeft een spiegeltje:)
nou nog bedankt


joël

Moppers

Als een parkietje in de rui is, dan is het heel goed mogelijk dat hij/zij er tijdens het poetsen van de veertjes af en toe eentje in de snavel heeft. Als je je haren borstelt of kamt, komen er ook wat haren mee. Maar dat wil nog niet zeggen dat je kaal word, dat is gewoon de verversing van je haren. Bij de parkietjes is de rui de verversing van de veren, en dus is het normaal dat er dan veertjes meekomen bij het poetsen. Die veertjes worden vervangen door nieuwe veertjes. Als dit het geval is bij jouw parkietje, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Maar als je kale plekken gaat zien of als je echt duidelijk ziet dat hij de veertjes uit zijn lijf trekt, dan is er iets anders aan de hand.
Dus kijk goed naar wat je parkietje doet, want als je dan naar de dierenarts gaat, kan je goed vertellen wat er precies aan de hand is en wat voor twijfel je hebt, zodat de dierenarts zo goed mogelijk een diagnose kan opstellen.
(En erg goed van je trouwens dat je naar de dierenarts gaat omdat je twijfelt. Je kan beter een keer teveel gaan en met een gerust hart weer terugkomen, dan een keer te weinig en er blijkt later wél iets aan de hand te zijn)

Mandy

Misschien wil je dit wel helemaal niet horen, maar is het misschien niet beter voor de parkiet dat ie toch een vriendje krijgt maar dan niet bij jou.. Ik bedoel dus, dat als het dus echt niet wil dat ie toch bij iemand anders ondergebracht kan worden met wel een meedere parkietjes? Ik bedoel dit absoluut niet negatief maar alleen omwille van je parkiet. Een spiegeltje is eigenlijk ook geen oplossing... Het lijkt heel lief maar ze vereenzamen eigenlijk als nog.

Maar laat het in ieder geval nakijken en houdt het in de gaten....

parkietengek12

ja Mandy je hebt me wel aan het denken gezet maar ik wil heel graag iets verzorgen een eigen huisdiertje en ik mag absoluut nikis meer als ik haar weg doe heb ik ook geen huisdiertje meer maar het zal misschien wel het beste zijn. Maar ik kan natuurlijk ook als iemand in de familie ook een vogeltje wil of hebt dan neem ik mijn vogeltje mee en heeft ze een familie vriendje:P het kan wel of iemand uit de straat dan heeft ze een buur pietje om af en toe mee te spelen misschien is het een goed idee?

groetjes joël

Mandy

Je bent in ieder geval wel erg gek mee omdat je alles wil doen omwille van je parkietje, denk er maar eens rustig.. maar goed over na...

Wat ook wel een beetje een oplossing is: Erg veel tijd besteden aan je parkietje, goed tam maken en jullie worden de allerbest kameraadjes! Hij gaat jou zien als zijn beste vriend, maar dan moet je er ook echt veel tijd aan besteden... En ook de mogelijkheid geven dat ie lekker naar buiten kan kijken ( niet in de zon! )

Ik geloof wel dat ie het verder goed heeft bij je, maar het is natuurlijk jou beslissing, en wat natuurlijk het beste is voor je parkietje.... Eerst even die veertjes in de gaten houden.

parkietengek12

ja eerst de veertjes, en dan kijken we wel verder.

Groetjes joël en Dollie

anna-pukkie

hallo het zou ook kunnen dat je parkiet uit verveling of eenzaamheid zijn veren plukt,
mijn parkiet deed dat vorig jaar in mijn vakantie namelijk ook.
Hij voelde zich erg alleen zonder ons.
Dus misschien kan je hiermee je ouders overhalen een nieuw vriendje te nemen.

parkietengek12

ik denk dat het ook verveling is maar
nieuw parkietje gaat niet lukken want het mag echt niet!  :(
al zet ik ze op mijn kamer en betaal ik ze zelf!  :(
misschien kan ik er een kopen en dan zeg ik dat ik hem heb gevonden  :P

na ja ik ga nog even goed na denken

groetjes Joël

Jasmin

Hoi Joél,
Je moet altijd eerlijk zijn tegen je ouders.Als ze erachter komen krijg je straf en gaan ze mischien allebei weg.
En dat wil je nou toch juist voorkomen.Of niet?Als ze veren blijft trekken is het aardiger om haar te verkopen aan iemand bij wie ze goed verzorgt word en een vriendje heeft.Het is moeilijk maar als dat het beste voor haar is moet je daar toch over nadenken.

groetjes jasmin

hillie

Hoi Joel,

Misschien is het ook een optie om wat meer speelgoed in zijn kooi te hangen.
Door te weinig speelgoed kunnen ze zich ook vervelen.
Ik weet niet of je veel speelgoed in je kooi heb hangen.
Maar ziet maar wat je er mee doet.
Is maar een tip voor je.

groeten hilde

simpy

Hallo Joël

Als je je ouders niet krijgt overgehaald voor een 2e parkietje, dan kun je ze misschien wel dit topic laten lezen. Dan spannen ze het misschien beter waarom een 2e parkiet écht nodig is.

Veel succes er mee!

Groetjes Simone