liliputter vogeltje

Gestart door 1972marloes, maart 10, 2008, 08:21:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

 :D  we hebben een grasparkietje een paar maanden geleden kochten we een kleintje erbij.
Deze groeit echter niet in de grote.
Hij is wel gezond,levendig en erg dapper.
toch is hij een flink stuk kleiner als ge grasparkiet (gewone geen Engelse) die we al hebben
ook de grasjes van mijn moeder zijn groter.

Ver der nog een vraagje het zijn 3 mannen en 1 vrouwtje
we passen soms o elkaars parkieten ze vliegen dan alle 4 los.
het mannetje van mijn moeder isoleerde dan ons vrouwtje en jaagt de andere twee mannetjes weg.
hij blijft heel dicht in de buurt.
ook als ze elkaar een paar weken niet gezien hebben doet hij dit onmiddellijk weer.
Ons vrouwtje laat het maar gebeuren en trekt zich nergens wat van aan.
Is het wel goed om ze steeds weer uit elkaar te halen?
maar goed ze ziel elkaar meestal maar 2 dagen en dan maanden niet.
deze komende zomer echter 3 weken

Safrena

Hey marloes

Het kan inderdaad dat je een kleiner parkietje hebt dan de gewone parkiet
Dat is een hollands parkietje. Die zijn een slag kleiner dan de gewone grasparkiet  ;)

Als het vrouwtje het toelaat wat het mannetje doet, en als ze niet naar de andere mannetjes omkijkt, zullen zij een koppeltje worden, zijn ze verliefd op elkaar
En persoonlijk vind ik het altijd heel zielig als je een koppeltje uit elkaar haalt

Ook raad ik altijd aan om een even aantal parkietjes te houden, omdat er anders altijd wel eentje alleen zal zijn.
En als ik goed lees heb jij zelf 1 vrouwtje en 2 mannetjes. Het is dus misschien een optie om dat ene mannetje misschien te adopteren en bij je andere te laten wonen
Of je kan er nog eentje bij kopen, mannetje of vrouwtje maakt niet zoveel uit  ;)

Vele groetjes

1972marloes

nee ik heb een vrouwtje (loeki) geel/blauw teminste dat denk ik ze is bijna 1 jaar en heeft een hele witte neusdop
en een mannetje klein maar dapper storm.(paars/blauw) met beetje geel

Mijn moeder heeft twee mannetjes verschillende kleuren blauw
Als wij weggaan of mijn moeder logeren ze bij elkaar
en dan trekken er een van mij en een van mijn moeder naar elkaar toe.
Ik  denk dat aangezien ze alle 4 tam zijn we nba de zomer ze zijn dan 3 weken samen
misschien maar 2 voge3ls moeten wissellen.

roha

Hoi,

Dat lijkt me een goede optie. Om na de 3 weken vakantie te beoordelen hoe close die 2 zijn geworden en ze eventueel bij elkaar te houden.


Diana

Hoi,

ik heb zelf ook een klein parkietje die ook enorm verscheeld met mijn andere parkieten. Heb inderdaad vernomen dat de "hollandse"parkiet een stuk kleiner is dus dat verklaard een hoop.


ciske

toen ik op zoek ging naar mjn eerste parkiet kon ik ook kiezen voor een "hollandse" parkiet, maar mij werd verteld dat die nog wat minder sterk waren als de normale parkiet. hebben jullie daar ervaring mee?

Gr, Bas

Bliksem

Heey,
Die hollandse parkiet is misschien wel de verklaring waarvoor mijn ene parkiet ook kleiner is als de andere.
Hij is namelijk ook nog duidelijk slanker als de ander.
En ze zouden ongeveer even oud moeten zijn (=4 maand).