Staart kwijt

Gestart door dsmmeijer, maart 08, 2008, 21:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dsmmeijer

1 van de mannetjes, die ik geadopteerd heb bij de dierenambulance in Den Haag, is zijn staartpennen kwijt.
Ik weet alleen niet hoe, en bij de Dierenambulance ook niet.
De vraag is groeien die na verlies meteen aan, of met de eerstvolgende rui pas weer?

Ingsu

Zijn ze er allemaal in 1 keer uitgevallen? of is hij in de rui?

Meestal verliezen vogeltjes tijdens de rui enkelen slagpennen, maar niet allemaal. Die groeien dan inderdaad gewoon terug. Als hij al z'n pennen in één keer is verloren kan het wel wat langer duren voordat het allemaal is teruggegroeid.

dsmmeijer

Ik denk dat die niet door een rui verloren zijn.
Als ik het goed begrijp was hij zijn staart al kwijt toen hij bij de Dierenamulance kwam.
Toen ik hem kwam halen was het al 2 weken later.

Hij is momenteel niet in een rui zover ik weet.

Mars

Meestal groeien ze wat eerder dan de rui terug. Als een vogel een bloedpen heeft en deze wordt er uitgetrokken, dan hoefde hij niet een hele rui te wachten voor de pen terug is. Dus ik vermoed dat je snel wel weer een eerste pennetje zult zien.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Hoi Danny,
Ik denk dat hem gewoon iets overkomen is waardoor hij zijn staart heeft verloren. Hij kan voordat hij gevonden werd gegrepen zijn door een kat, die alleen zijn staart beethad. Dan zou hij hebben kunnen ontsnappen maar moest hij het met zijn staart bekopen. Of misschien is hij ergens aan blijven hangen bij zijn vorige eigenaar.
Afgezien van het ontbreken van de staartpennen zag het er niet abnormaal uit. Ik denk dus dat de kans groot is dat de veren weer terug groeien, tussendoor of bij zijn volgende rui.
En mocht hij de veren niet meer terug krijgen, dan is het nog geen ramp, hij moet dan alleen leren hoe hij zijn evenwicht moet bewaren zonder staart. Bij de ambulance zag het eruit alsof hij daar geen problemen mee had.

ps iets heel anders: hij schijnt het erg leuk vinden om onder de kraan in bad te gaan, hoorde ik van een collega.

dsmmeijer

We zijn nu regelmatig in de kooi aan het spelen, en hij zit al op mijn hand.
Binnenkort laat ik hem er voor het eerst uit, dan probeer ik dat ook eens.:D
Lijkt me erg leuk. Vind het nu al een ontzettend leuke vogel, die lekker kan spelen enzo...

Met die staart heb ik geen probleem, komt die niet terug, is het geen ramp, want het is zo'n lekker ding :)
Ik denk dat het wel goed komt met die staart.
Wilde even weten of iemand daar ervaringen mee heeft, dat een staart eerder terug kan groeien, of met de rui

dsmmeijer

Net weer lekker gespeeld met hem, en wat mij opviel is dat hij sinds vandaag op zijn kopje veerhulsjes heeft.
Dus hij gaat weer ruien. Zal dan denk ik niet lang duren, dat hij straks weer een mooie lange staart heeft, hoop ik.
Vrijdagmiddag/avond laat ik hem er denk ik even uit.

Safrena

Citaat van: dsmmeijer op maart 10, 2008, 20:50:31
Net weer lekker gespeeld met hem, en wat mij opviel is dat hij sinds vandaag op zijn kopje veerhulsjes heeft.
Dus hij gaat weer ruien. Zal dan denk ik niet lang duren, dat hij straks weer een mooie lange staart heeft, hoop ik.
Vrijdagmiddag/avond laat ik hem er denk ik even uit.


Hey Dsmmeijer

De zwarte veerhulsjes op de kop, wil zeggen dat het einde van de rui al in zicht is
Dat zijn nieuwe veertjes en dat krijgen ze pas op het einde van de rui

Misschien dus toch zijn staart in de rui verloren ;)

Vele groetjes

dsmmeijer

Hij is momenteel in de rui. veel dons en groen en gele veertjes op de grond.
En ik zie een staartpen tevoorschijn komen :)
Binnenkort heeft Kibo weer een mooie lange staart ;D

robbedoes

Nou mijn parkiet is ook zijn staart kwijt. Het lijkt wel als of ie er afgeknipt is? smorgens had ie hem nog en toen ik uit mijn werk kwam was ie weg????
Heb gelijk de kooi verschoond en goed gekeken of ik hem zag. De omgeving van de kooi afgestruind maar de hele staart is nergens meer te vinden. Hij heeft er geen last van zo zonder staart. Hij vliegt als een racket door de kamer heen. Zal wel weer goedkomen denk ik......

Mars

Dat klinkt alsof hij aan zijn staart heeft gevreten (en zelfs op heeft gegeten?)...

Denk je niet?

-voedingstekorten, verveling, aandacht trekken, kan allemaal de reden zijn-
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

robbedoes

Citaat van: Mars op april 07, 2008, 22:48:12
Dat klinkt alsof hij aan zijn staart heeft gevreten (en zelfs op heeft gegeten?)...

Denk je niet?

-voedingstekorten, verveling, aandacht trekken, kan allemaal de reden zijn-

Ik ben het met je eens. Ik heb zelf al bedacht dat het aandacht trekken is. Hij wil alleen maar de kooi uit en is er niet in te krijgen (zie ander draadje). Ik denk er hard over om een vriendje aan te schaffen.

dsmmeijer

Kibo heeft weer een staart.
Is nog lekker aan het groeien, maar hij begint nu echt op een volledige parkiet te lijken  ;D.
En hij is al regelmatig uit de kooi... ;D

Milo-Pixel