2 blauw "grasparkietjes"...

Gestart door Dvdraad, maart 08, 2008, 13:20:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dvdraad

Hoi Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje,

ik heb 1 echte grasparkiet, volgens mij een Cinnamon Kobaltblauw. een vrouwtje!
daarnaast heb ik een mannetje zitten maar wat dat precies voor parkiet is weet ik niet, het lijkt een grasparkiet maar daar is hij te dik en te fors voor, een engelse parkiet is hij weer te dun voor. Ik zal later even wat foto`s plaatsten. Ben daar nu even niet voor in de gelegenheid.

Zijn kleuren betreffen: Blauw (heeeeel veeel verschillende tinten...) wit, grijs, paars en in de staart zit blauw/groen/paars...
Hij is dus fors, maar niet fors genoeg voor een engelse grasparkiet....

Verder heeft hij niet echt een "kuifje" maar toch ook weer soort van wel...

ik probeer goeie foto te maken en deze neer te zetten als er nu op dit moment al een lampje gaat branden bij iemand hoor ik het graag...

thx

Groetjes,

Daniƫlle!

Safrena

Hey Daniƫlle

Welkom op het forum

Het kan ook mogelijk zijn dat het een kruising is van een gewone grasparkiet en een engelse grasparkiet
Deze zijn ook iets groter dan de normale en iets kleiner dan de engelse

Of de ouders waren een combinatie van de twee, waardoor jouw parkietje ook nog een beetje engels mee geeft gekregen

Vele groetjes

Dvdraad

een kenner van grasparkieten had hem gezien en zei dat het noch een grasparkiet was noch een engelse.

Iets met chinees ofso ik heb geen idee toen der tijd geen aandacht aan besteed totdat er een kennis kwam en dat ook al zei dat het geen "normale" was vandaar dat ik dacht laat ik het hier is vragen hihi :-)