goede kooi??

Gestart door disflexie, maart 05, 2008, 20:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

disflexie

Hallo mensen,

Wij (ik en mijn vrouw) zijn spiksplinternieuw hier.
We willen sinds kort een extra uitbreiding van ons gezin aanschaffen en de keuze voor de grasparkiet was snel gemaakt.
Nu komt de vraag: Onze winkelier verkoopt toevallig de kooi die op deze website staat bij het verzorgingsgedeelte.
http://www.parkietenfreak.nl/a-verzorging.php
Het lijkt ons een goede kooi.
Heeft er misschien iemand ervaring met deze kooi?

Alvast bedankt

p.s. Mijn vrouw wil de kooi ophangen, maar ze is bang dat die kunstof bak er onderuit kan vallen.
Mij lijkt dat dit niet snel gebeurd.... ::)

Ilse*

#1
Hoi disflexie,

Welkom op het forum! :)

Allereerst wat leuk dat jullie een gevleugeld vriend(innet)je voor het gezin willen aanschaffen! Van te voren is het belangrijk je goed in te lezen over deze gezellige diertjes. Op dit forum (en de site van Parkieten-Freak: www.parkietenfreak.nl) ben je op het juiste adres :)

Ikzelf heb geen ervaring met deze kooi. Wel kan ik je vertellen dat ik vele goede reacties heb gehoord over deze Ferplast-kooi. Dit is een prima kooi voor 1 of 2 grasparkietjes :)

Zelf zou ik nooit een kooi ophangen. Ten eerste, als je een zware bodembedekking gebruikt (zoals schelpenzand) vertrouw ik inderdaad de haakjes (die de onderbak vasthouden) niet :-\ Ten tweede, als je hem niet goed ophangt en iemand stoot tegen de kooi, kan hij erg heen en weer slingeren. Op een kastje staat de kooi steviger en kan een parkietje ook hoog staan.

Succes met jullie keuze! :)
En veel plezier met het zoeken naar een parkietje (of willen jullie misschien toch 2 parkietjes ::) :-X)

Als jullie verder nog vragen hebben, kunnen jullie de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Kun je geen antwoord op je vragen vinden, dan mag je die gerust stellen in een nieuw topic.

Groetjes, Ilse

FairyQueen

Heb zelf erg slechte ervaringen met een hangende kooi. De ketting brak, resultaat een kapotte kooi en een vogeltje dood.
Zet m gewoon lekker neer zou ik zeggen, kan je ook mooi alle vogelspulletjes in de buurt kwijt. Geloof me je begint met vrij weinig maar je eindigd met reserve onderdelen voor vanalles. (heb hier een kast vol met speeltjes, zitstokken, voederbakjes, drinkflessen noem maar op)

Heb zelf veel aan deze site gehad, Succes!

Caviaplanet

Grappig, die heb ik ook staan, leeg nog. Ik hoop dat de kooi morgen gevuld is  ;).
Het lijkt mij leuk namelijk dat ze zo buiten op die stok kunnen zitten als je die opening naar voren klapt.
Groetjes
Jolanda

Moppers

Ik heb een kooi die er heel erg op lijkt (ook van ferplast, ook met een 'balkon', hij is alleen wat breder). Die kooi heb ik zonder problemen 1,5 jaar aan een haak opgehangen. De haakjes waarmee je de tralies aan de bak bevestigd zijn daar stevig genoeg voor. (Wanneer er een barst in de bak ontstaat, is hij niet meer geschikt om op te hangen, omdat dan de verdeling van de krachten veranderd is).

Wat hierboven ook genoemd is, is belangrijker: dat waar je de kooi mee ophangt. Het haakje aan de kooi zelf is veilig, maar je moet er zeker van zijn dat de ketting of de haak waar de kooi aan hangt ook veilig is. Als je daar zeker van bent, kan je de kooi best ophangen. Controleer wel regelmatig of de ketting of de haak nog goed zit, want materiaal kan verschuiven of slijten. Ik controleerde mijn haak iedere keer na het verschonen van de kooi, voordat ik de kooi weer ophing.

Ik heb de kooi overigens nog steeds, alleen staat hij nu op een tvkastje. Ik heb de kooi al ruim 2 jaar en ben er nog steeds zeer tevreden mee.
Wel kan ik je aanraden de plastic stokjes die bij de kooi geleverd worden te vervangen voor houten stokjes (en liefst van verschillende diktes).