schurft

Gestart door Malibu, februari 29, 2008, 10:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Malibu

Hoi, ik maak me een klein beetje zorgen, want mijn parkietje heeft bovenop haar snavel precies in het midden ook een klein bruin bobbeltje... Nu ben ik van mezelf altijd vrij snel bezorgd, maar liever te snel dan te laat toch? Ik heb er een foto van geprobeerd te maken, maar door de slechte kwaliteit zie je het zo goed als niet.... Ik moet wel zeggen dat ik dit parkieten ongeveer 3 weken geleden uit de dierenwinkel heb gehaald, daarna heeft ze geen enkel contact meer gehad met andere parkietjes... Worden parkieten doorgaans op dit soort ziektes gecontroleerd voor de naar de dierenwinkel gaan? Want dan zou ze het niet kunnen hebben toch? Of zeg ik nu iets heel erg doms  :-X

Groetjes Cathy

Milo-Pixel

Hoi Malibu,

In een ander topic van jou waren we er al over uit dat jou Malibu geen Hij is, maar een zij. Ik denk dus dat het geen schruftmijt is, maar dat de neusdop de volwassen kleur krijgt. Bruin dus. Wat ik me wel afvraag, hoe oud is jou parkietje? Dat ik dit denk, is omdat Pixels neusdopje ook verkleurde precies in het midden, tussen de neusgaatjes.

Groetjes, Marit

Malibu

Maar het zit op haar snavel he, niet op de neusdop, echt precies in het midden zowel vanaf de zijkanten gezien als van boven en onder... Maar haar neusdop is wel helemaal glad, daar is niks aan te zien en ik heb net wat plaatjes opgezocht pfffff wat zielig! Ik heb haar trouwens 3 weken nu ongeveer, en ze zeiden dat ze toen nog maar 3 dagen in de dierenwinkel was en dat ze jong was, dus ze zal toen misschien 8-9 weken geweest zijn neem ik aan.... Dus ze zal 11-12 weken oud zijn :)

Caradow

Als je nu een duidelijke foto van de neusdop zou plaatsen, dan zouden we er meer over kunnen zeggen.

Malibu

Die hebt ik helaas niet, ik heb geprobeerd er een te maken maar de kwaliteit van me telefooncamera is niet echt geweldig en ik heb geen andere camera  :(

Caradow

Dan houd het hier ook een beetje op.. als je dan zekerheid wilt hebben, zul je toch even langs een vogelarts moeten...

da_walter

mijn parkiet heeft ook ooit schurft gehad en dan moest ik daar vaseline zalf aansmeren zodat de snavel vettig bleef
pas wel op dat de neusgaten vrij blijven !! dit werkte goed