Trosgierst.

Gestart door Jacko, februari 26, 2008, 16:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hallo Allemaal.

Zou je ipv de trosgierstslierten in de kooi hangen ook de zaadjes er vanaf kunnen halen en in een apart bakje doen?
Misschien een beetje droge vraag, maar wordt een beetje gek van al die schilletjes die overal liggen  8)

NaOmi_W

Sja, de smaak blijft tzelfde, maar denk dat ze het juist ook wel lek vinden om zo'n stengel wel te eten/slopen

Jacko

Denk het ook wel.
Hing er net een nieuwe sliert in en toen kwam ik op deze vraag.
Maargoed, ga wel effe wat proberen.

Groet  8)

Milo-Pixel

Volgens mij kan dit ook gewoon. Wat ik ook wel eens doe is wat trosgierst zaadjes over de grond strooien.. Een paar minuutjes later zie ik ze allebij ineens op de grond zitten en zoeken  ::)

Jacko

Ja doe ik af en toe ook wel eens, alleen dan op een doek ofzo. Heb geen zin om te stofzuigen daarna ::)
Mooi beesie heb je trouwens op de foto staan

Caradow

Tja Jacko, als je de lusten wilt zul je ook de lasten moeten aanvaarden..

Ook al zou je de zaden van de sliert afhalen, dan nog zullen de zaadjes, net als bij de gewone zaadvoeding, gepeld worden en zul je de schilletjes overal tegenkomen...

Daarnaast mogen ze maar een halve sliert per week, dus zoveel rotzooi geeft dat nu ook weer niet...

Jacko

Tja das ook waar.
Ga wel een keer kijken wat werkt en wat niet.

Evengoed bedankt voor de reacties  8)

anna-pukkie

ik leg de trosgierst ook soms gewoon op de grond,
maar het blijft een knoeiboel.
het lijkt wel of ze het de lucht in slingeren haha.
de grond ligt dan nog onder de schilletjes.

nou ja stofzuigen dan maar weer  8)

Parkieten-Freak

In het verleden heeft iemand eens de tip gegeven om een sliert trosgierst in een leeg badje te leggen. Vervolgens hang je het badje aan de kooi en de vogels kunnen knoeien zoveel ze willen. :)


Bliksem

Ik heb speciaal voor de 'rommel'van de pietjes een kruimelzuiger gekocht (€10,- bij de blokker :P).
Hartstikke handig, je hoeft niet elke keer de zware stofzuiger te pakken.
Nu zuig ik 's ochtends en 's avonds even 10 seconden en dan is het weer klaar.

Jacko

Leuke tip PF, werkt ook nog  8)
Ja handige uitvinding he Bliksem, hehe  8)
Voor de poepies enzo heb ik al een paar wc-rollen op de kamer liggen, maar heb nooit geen zin om te stofzuigen - ik ben lui haha