aaah spannend!!!!

Gestart door charissa1985, februari 20, 2008, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

charissa1985

Mijn Rokko die wil niet echt tam tam worden maar miss licht dat ook een beetje aan mij. want ik werk wel 32 uur in de week..hij vind me hand niet echt eng maar echt uit zich zelf erop wil ie niet..maar vind ik niet zo erg..
maar Hijs wel alleen..oke hijft zijn spiegeltje maar heb net een nieuwe kooi geregeld want ik ga een vriendje of vriendinnetje voor hem kopen ;D ;D :D dat vind ik best spannend want ik heb deze site helermaal afgespit maar kan niet echt vinden wat ik voor hem erbij moet doen een mannetje of een vrouwtje hijs is zelf een kereltje hihi maar niet zo nieuwschirig meer op zichzelf en zijn spiegel natuurlijk
mijn vraag is wat ik er het beste bij kan doen???
en als ik die vogel heb moet ik dan zijn beste vriendje uit zijn kooi halen? (spiegel)
alvast bedankt voor de reacties

groetjes charissa

Diana

Hoi Charissa,

allereerst welkom op het forum. Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt wat je er voor geslacht bij koopt omdat het een mannetje is die je al heb. Mannetjes parkieten kunnen zowel een ander mannetje als een vrouwtje bij worden gezet. Als je een vrouwtje erbij zet wordt het misschien wel een leuk en verlieft koppeltje :-*. Ik zal persoonlijk wel het spiegeltje uit de kooi halen want anders heb je kans dat hij niet echt veel aandacht voor die andere parkiet zal hebben.

Veel sucses

Petr@

Maar je moet ze niet gelijk bij elkaar zetten.Eerst in een ander kooitje om ze aan elkaar telaten wennen.


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

roha

Citaat van: Diana op februari 20, 2008, 13:43:29
Mannetjes parkieten kunnen zowel een ander mannetje als een vrouwtje bij worden gezet.

Ook bij een enkel popje kan je gerust een ander popje erbij zetten, het gaat pas mis wanneer er meerdere popjes in dezelfde ruimte zitten als er ook een mannen bij zitten. Dus nooit meer popjes, dan mannen in een kooi.
Dus als je 2 popjes zou hebben, dan kun je beter een popje erbij doen dan een man. (maar ik ben een voorstander van een even aantal parkietjes, dus dan zou het bij dit voorbeeld 2 mannen moeten zijn, of 2 popjes (totaal 4 parkieten) Maar goed daar gaat de originele vraag niet over.

In ieder geval maakt het voor jou niets uit of je een man of pop erbij zet. Wel aan elkaar laten wennen in aparte kooien, zodat je 1e parkiet niet het gevoel heeft dat ie zijn territorium hoeft te verdedigen bij de nieuwe. En voor de nieuwe ook wel prettig om rustig de nieuwe omgeving te bekijken.

De spiegel hoeft er niet perse uit als er een nieuw vriendje of vriendinnetje is.  Wordt het een obsessie, dan kan je deze eruit halen. Wij hebben 6 parkieten en 6 spiegels hangen en ze trekken veel met elkaar op.

Hanneke

charissa1985

hallo allermaal heel erg bedankt voor jullie reacties!! :D
Ik heb een mooi parkietje gevonden was nog vrij jong zei ie mevrouw want zijn snaveltje is nog wat aan de bruine kant..ik weet niet of het een mannetje is of vrouwtje en dat wist zei ook niet kon je nog niet goed zien zei ze..deze parkiet zijn/haar doppen zijn roze..ik heb /hem/haar in de kooi naast de kooi van rokko gedaan..rokko zijn spiegel eruit gedaan met pijn  in me hart maar volgens mij heeft ie het niet door..hij zit op zijn stokje heen en weer te rennen haha en praat een beetje haha.die andere parkiet(moet nog een naam bedanken) zit op de schommel en maakt ook af en toe wat geluidjes..maar is niet zo bang..toen die mevr de parkiet pakte pikte ie haar zelfs haha dus hoop dat ie beetje brutaal is....

roha

Hoi,

Leuk hoor, volgens mij vind Rokko het wel gezellig, een parkietenvriendje/vriendinnetje.  :)
Je kan later, als ze saampjes zitten, altijd nog overwegen om de spiegel terug te hangen.
Kan je misschien een foto plaatsen van je nieuwe parkietje, zodat we de neusdop goed van voren kunnen zien. Misschien kunnen we hier op het forum wel zien of het een mannetje of popje is. Het is dan misschien ook makkelijker om een naam te bedenken.  ;)

charissa1985

#6
 ik hoop dat het gelukt is met de foto's ik snap dr niet veel van hoe ik het moet doen whaha

fotos gedraaid en formaat aangepast. Aub fotos verkleinen voor het plaatsen in het vervolg ;) Gr Caradow

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

De fotos zijn te onduidelijk om de neusdop goed te kunnen beoordelen.

Ricooo

Rokko lijkt me een mannetje, en de nieuwe ook.  ;)

veel plezier ermee :)

charissa1985

ik zou de volgende x de foto's kleiner maken en goed draaien..
:(

ik wist dat rokko een mannetje was ;D nou ik noem hem /haar wel chiko en als ik er ooit achter kom dat het een vrouwtje is heeft ze dan een stoere naam wahah
in ieder geval bedankt allermaal!!!
ik ben dr blij mee en rokko is er ook blij mee iedereen blij ;D

groetjes
Charissa

charissa1985

#10
Hallo Allermaal,

bedankt voor jullie reacties nogmaals, chico eet alleen niet ik zie nergens zaaddopjes liggen en ik heb gisteravond al exspres 2 knabbelstokjes in zijn hokje gedaan..en nog een waterbakje want heb hem ook niet zien drinken hij heeft gister veel op zijn schommel gezeten..vanochtend was ie aan het klimmen hij kletst wel een beetje tegen rokko..en wast zichzelf dus dan voeld ie zich toch wel goed? zijn kontje is ook een beetje vies moet ik wat water in zijn badje doen? of moet ik zijn kooi draaien zodat de eten en drink bakjes aan dezelfde kant staan als bij rokko?ik moet vanmiddag wel werken tot half 7 moet ik me al zorgen maken?

groetjes..

Oke sorry voor het ongemak!! heb net de kooi maar even gedraait en nu zit chico aan zijn stokje te knabbelen net als rokko! dus dat komt wel goed..vals alarm dus! ;D fieeeuw wat een opluchting
groetjes ;D

Berichtjes samengevoegd. ;)
Gr.Sonja.

Safrena

Hey Charissa

Rocco is zeker een mannetje

Het nieuwe parkietje lijkt mij zover ik het kan zien een popje te zijn

Vele groetjes