Zieke papegaaien gestolen uit NOP

Gestart door Ilse*, februari 17, 2008, 23:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilse*

Hee allemaal,

Zonet zag ik op tv op het nieuws, dat er 9 zieke papegaaien uit het NOP in Veldhoven zijn gestolen...
Ze moeten snel terug worden gebracht, want de lieve diertjes hebben een speciaal dieet en hebben medicijntjes nodig... :(

Op tv lieten ze ook beelden zien uit het papegaaienpark zelf, en een aantal andere papegaaien en de kaketoe's... Ook hoe ze daar zo goed en liefdevol verzorgd werden :-*

De mensen die de papegaaien hebben gestolen, hebben de 'beteren' eruit gezocht... Maar ook zij hebben de liefde en medicijntjes nodig! Hoe kunnen die mensen nou zo iets doen... >:(

Hoop dat de papegaaien snel worden gevonden...


Zie hier voor de uitzending

Milo-Pixel

o, wat verschrikkelijk  :o

Hoe kan iemand dat nou doen! Ze hebben die verzorging zo hard nodig... Ik heb er echt geen woorden voor...  >:(

Diana

Hoi Ilse,

gadverdamme hoe kunnen er zulke mensen zijn he bah. Ik hoop dat ze snel gevonden worden zodat ze weer snel de medicijnen kunnen krijgen.

Moppers

Schandalig.
Dat soort mensen, mensen die dit uberhaubt in hun hoofd halen, die zou ik graag willen slaan, en hard ook.  >:(
Verder ben ik tegen geweld, maar van dit soort dingen.... echt, hoe debiel ben je dan?

DarkWolf

oh my god, als ze persee een dier willen dat ze er dan eentje kopen ::)

Idske

 >:( Schandalig!

Wat een misselijke actie, ik hoop dat de papegaaien terug komen!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

hillie

Ik Had het bericht ook gehoord maar wist niet dat het van het NOP is.
Maar het is wel een verschrikkelijk bericht >:(
Juist deze vogels nog ziek zijn ook en zo dus niet lang te leven hebben.
En wat moeten mensen met die zieke vogels.....
Daar snap je toch niks van.
Hopenlijk gaan die mensen dat ook gauw inzien.

Ingsu

Ik heb er echt geen woorden voor, wat verschrikkelijk zeg! Hoe kunnen mensen nou geen geweten hebben?
Hopelijk komen de vogels toch nog terecht... :(

Siempke

Het is niet normaal  :( Die vogels waren nog ziek ook, ik kan die mensen wel...  >:(
Hopelijk worden ze snel gevonden  :(

Kleintjes

Even 'n toevoeging omdat er mogelijk verband is met deze al wat oudere diefstal en de diefstal uit het NOP:

Onlangs zijn in Kerkrade ( Mondo Verde ) 'n tiental zeldzame Flamingo's gestolen. Ook hier ontbreekt eveneens elk spoor van de dieven. Onlangs zijn er ook 9 kangaroes gestolen waarvan 5 drachtige (nieuws van 20 feb 2008, bron L1.nl)

Hierbij plak ik 't citaat van de site van L1 (limburgse nieuwszender):
Onbekenden hebben in Stramproy 9 kangoeroes gestolen. Het zijn allemaal vrouwtjes, van wie er 5 zwanger zijn. De rode reuzenkangoeroes zaten op een terrein aan de Molenweg. De dieven zijn waarschijnlijk binnengekomen door een hek kapot te knippen. Van hen ontbreekt ieder spoor.

Vorige week werden in Kerkrade ook al tien zeldzame flamingo's gestolen. Of beide zaken iets met elkaar te maken hebben is nog onduidelijk.


Citaat over de flamingo's, eveneens van L1:
Tien flamingo's gestolen bij Mondo Verde
Tien flamingo's zijn gestolen uit de vogelvolière van Mondo Verde. De flamingo's zijn zeer zeldzaam en hebben een geschatte totale waarde van 25.000 euro. De dieven zijn volgens de directie van Mondo Verde op een professionele manier te werk gegaan. Het vermoeden is dat de dieren 'op bestelling' zijn gestolen. De directie van Mondo Verde heeft de beveiliging van het 250.000 vierkante meter grote park opgevoerd


Ik heb dit bericht geplaatst ivm mogelijke verbandhouding. De papegaaien zijn eveneens mogelijk 'op bestelling' gestolen, zo ging 't nieuwe hier vanochtend op de radio.

Wellicht dat deze 3 zaken verband houden met elkaar. Schokkend dat mensen zoiets doen, zieke dieren, drachtige dieren, zeldzame dieren.. Welke idioot doet nu zoiets? Er zijn gewoon geen woorden voor maar ik hoop, net als iedereen eigenlijk, dat deze criminelen snel gepakt worden, liefst samen met de opdrachtgever!

Groetjes en liefs van ons aan jullie

Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Chicowen

Hej allemaal,

Ik zat even wat rond te neuzen op nu.nl en kwam het volgende tegen:

VELDHOVEN - Zes van de negen zieke papegaaien die vorige week uit het Opvangcentrum voor Papegaaien (NOP) in Veldhoven werden gestolen, zijn weer terecht. Dat liet een woordvoerster van het papegaaiencentrum donderdag weten.

Vijf vogels werden woensdagavond in een flatgebouw in Eindhoven gevonden, aldus de woordvoerster. "Wij zijn ziek, bel de politie", stond op de doos waar de dieren in zaten. De zesde vogel bleek bij iemand thuis te zitten. Volgens de woordvoerster ontdekte de politie dat na een tip. Agenten hebben alle dieren teruggebracht naar het NOP.


http://www.nu.nl/news/1446125/10/Ontvreemde_papegaaien_weer_terug.html

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.


hillie

Blijkbaar hebben die mensen toch ingezien dat het beter was om de papegaaien terug te doen.
dan kunnen ze weer hun medicijnen krijgen om beter te worden.

Ricooo

Nu de andere 3 nog! en hopen dat ze het redden!  :)

Ingsu

Ik hoop dat de rest ook snel teruggebracht zal worden! Wel een beetje vreemd dat er 'maar' 6 zijn achtergelaten?

Demelza

De 3 anderen hebben ze zeker als 'gezond' kunnen verkopen...

Sanne

Citaat van: Chicowen op februari 21, 2008, 17:20:59
Vijf vogels werden woensdagavond in een flatgebouw in Eindhoven gevonden, aldus de woordvoerster.

Jammer dat 't niet bij mij in de flat was... had wel even papegaaitjes willen knuffelen :D

Ingsu

Citaat van: Demelza op februari 22, 2008, 16:38:38
De 3 anderen hebben ze zeker als 'gezond' kunnen verkopen...

Laten we hopen van niet zeg! Maar ze wisten toch wel dat ze alle 9 ziek waren? in ieder geval wel na het nieuwsbericht...

Demelza

Dat zij het wisten wil natuurlijk niet zeggen dat je ze alsnog als gezond kan proberen te verkopen... Kijk naar de kruipertjes in dierenwinkels, die worden ook als 'gezond' verkocht.

Ingsu

Ja dat is waar natuurlijk. Onbegrijpelijk! Hopelijk is het nog niet te laat om ze terug te vinden... :(