Aanleren fruit/groente eten.

Gestart door Jacko, februari 16, 2008, 15:30:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Kaas, mag niet meer dan een heel klein stukje per week gegeven worden. Is vet en zout en dus niet heel erg gezond. Zonnepitten heel erg vet, geeft dit ook maar heel beperkt.
Mee-eten, niet doen... een klein stukje spaghetti gekookt zonder zout en zonder saus mag wel af ent oe.

En alles wat hier boven staat, wissel het af en geef niet OVERAL een klein beetje van want dan is het nog veel te veel.

Vet en zout zijn funest voor een parkietje..

GULSHEN

Citaat van: Caradow op april 22, 2008, 21:23:42
Kaas, mag niet meer dan een heel klein stukje per week gegeven worden. Is vet en zout en dus niet heel erg gezond. Zonnepitten heel erg vet, geeft dit ook maar heel beperkt.
Mee-eten, niet doen... een klein stukje spaghetti gekookt zonder zout en zonder saus mag wel af ent oe.

En alles wat hier boven staat, wissel het af en geef niet OVERAL een klein beetje van want dan is het nog veel te veel.

Vet en zout zijn funest voor een parkietje..



Echtwaar?

Ik wist eerlijk gezegd wel dat iets niet goed is. Want af en toe braakte ze wel brood ofzo er uit! Heel eng en heel zielig. Als ze eenmaal klaar is daarmee is ze helemaal uitgeput en wilt ze slapen. Maar toch word ze gek als we kaas ed eten en blijft ze doorgaan tot ze wat krijgt. Maar is fijn dat je dat zegt want dan letten we daar op! 

Dankjewel!!

Ilse*

Een klein stukje brood mag wel, maar het moet droog ('oud') bruin brood zijn. Geen vers brood, want dit kan verstoppingen geven in de krop, omdat het door het vocht (slijm) uitzet. Misschien dat je parkietje daarom ging kokhalzen?

parkietenfreakje

Ik heb al geprobeerd met zaadjes,honing,de fruitspies.
Maar nog niet met zoveel soorten fruit, alleen maar met appel en appelsien.
Ze waren er alleen doodsbenauwd van.

Verder weet ik niet echt wat nog doen. :(

Audrey

Heb je al geprobeerd om zelf eens een appel of appelsien te eten (of iets anders: druifjes, banaan, peer, mango,...), en als ze dan nieuwsgierig dichtbij komen laat je hen er ook van eten. Als ze niet gauw komen, héél traag eten zodat ze tijd hebben om te wennen en 'de stap' te zetten. Of groente, Croky is verzot op witloof. En als we sla wassen waant hij zich Jezus en loopt 'op het water' (dus eigenlijk op de sla  ::)).
Je moet trouwens oppassen met honing, dat is veel te gesuikerd voor parkietjes!
En heb je hen al eens trosgierst gegeven? Gewoon in de kooi hangen, hen niet aanmoedigen of zo want dan krijgen ze het idee dat het iets heel belangrijks en engs is. Ze zullen na een tijdje zelf wel op onderzoek uit gaan, parkietjes zijn heel nieuwsgierig maar ze moeten natuurlijk wel de kans krijgen hun angsten te overwinnen.  ;)

Jasmin

In dit stukje van Croky's dagboek staat nog iets.http://parkietenfreak.nl/r-dagboek2.php (Wel met mate geven natuurlijk)

groetjes

GULSHEN

Citaat van: Ilse* op april 23, 2008, 23:24:48
Een klein stukje brood mag wel, maar het moet droog ('oud') bruin brood zijn. Geen vers brood, want dit kan verstoppingen geven in de krop, omdat het door het vocht (slijm) uitzet. Misschien dat je parkietje daarom ging kokhalzen?

haha nou komt er iets heel ranzigs he.. ze eet brood uitons mond.. dus.. ja de gene die aan het brood kouwd. daar eet ze van.. :P

Caradow

Tja... sorry Gulshen, maar ook dit is heel erg slecht... in jou speeksel zitten bacterien waar wij niet ziek van worden maar waar parkietjes wel heel erg ziek van kunnen worden...

Mars

Citaat van: parkietenfreakje op april 26, 2008, 14:10:33
Ik heb al geprobeerd met zaadjes,honing,de fruitspies.
Maar nog niet met zoveel soorten fruit, alleen maar met appel en appelsien.
Ze waren er alleen doodsbenauwd van.

Verder weet ik niet echt wat nog doen. :(

Volhouden is het belangrijkste:

hang bijvoorbeeld een week lang steeds een vers stukje komkommer op, dan een weekje op dezelfde plek een blaadje witlof (is altijd een favoriet), dan een weekje steeds een schijfje appel. Je zult zien dat vanzelf de nieuwsgierigheid het wint van de angst.

Honing kun je beter niet geven.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..