Aanleren fruit/groente eten.

Gestart door Jacko, februari 16, 2008, 15:30:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

De meeste groentes vinden ze lekker.. zolang het maar ZONDER zout en saus is...

Parkieten-Freak

Parkieten vinden gekookte sperziebonen ook lekker hoor! Broccoli ook trouwens, geef dan vooral de stelen. Die schijnen gezonder te zijn dan het roosje. ;)


Jacko

Weer wat geleerd ;)
Zal eens kijken of ze 't lusten.

Groet

Smikkelparkiet

Citaat van: Jacko op maart 02, 2008, 12:31:57
Weer wat geleerd ;)
Zal eens kijken of ze 't lusten.
Groet

Een aanrader Jacko.
Een stuk boon heb je als grasparkiet op sommige momenten gewoon even nodig. Je weet wel, als je er even doorheen zit of zo.  :)
Zet je baas maar aan het werk!  ;)

Jacko

Hou zelf niet van bonen dus dat zal hier niet snel inkomen ::)

Smikkelparkiet

Duh....da's geen goede reden Jacko.
Mijn baas lust ook geen parkietenzaad. Trosgierst boeit hem ook al niet, maar hij koopt het wel voor mij!  :)

Hier wordt wel een beetje rekening gehouden met mijn wensen op culinair gebied. Alhoewel?
Laatst moest ik kwijlend van achter de tralies toezien hoe mijn baasje gerookte makreel zat te eten. Ik kreeg dus mooi niks. :(


Ingrid

Jee Smikkelparkiet, is het zo erg met die baas van jou gesteld? Zal ik eens met hem/haar babbelen?

Aan de andere kant, gerookte makreel is misschien ook wel iets te vet voor die tere parkietendarmpjes van je?

Smikkelparkiet

#27
Ik heb een paar goeie darmen en een maag van beton, Ingrid!  :) Ik eet met het grootste gemak gemalen schelpen, een lekker stuk vis zou er best ingaan.
Maar ja....gerookte makreel is te zout he? Dat is niet goed voor mijn nieren zeggen ze hier.
Weet je wat ik wel eens krijg van mijn baas? Een klein stukje jonge kaas en dat is ook smullen hoor!

Maar eh, komen er nog wat culinaire suggesties hier? Ik heb trek in wat lekkers!

Ingrid

Waar mijn Blizzard en Luna dol op zijn is een beschuitje aardbei!! Hoezo verwend  ::).

Ze zijn bang voor te rood gekleurde groente of fruit, dus probeerde ik eens aardbei op beschuit, want beschuit daar mag je ze voor wakker maken  :P.

Smikkelen geblazen: een bordje neerzetten met kleine stukjes beschuit en daarop ministukjes aardbei (zonder suiker uiteraard;))!

Succes verzekerd, maar let op je vloerbedekking/behang, want het kan er aardig met smikkelgeweld aan toe gaan  :D


Smikkelparkiet

Zo hallo, dat klinkt goed!
Ik wordt hier afgescheept met een ordinair stuk appel, en een bord krijg ik ook nooit aangeboden. >:(
Mijn fruitsnacks worden met een plastic knijpertje opgehangen in mijn parkietenhuis. Triest hoor, en dan vinden ze het nog gek hier als ik mezelf bedien op de fruitschaal! Laatst heb ik uit alle appels die op de fruitschaal lagen, een paar hapjes genomen. Gewoon om te proeven, want ik wil natuurlijk wel weten welke het lekkerst is! Nou, ik kreeg me toch een commentaar van de baas, dat wil je niet weten!

Ach jee, wat heb ik het toch slecht getroffen hier.  :(
Het wordt tijd dat ik eens luidruchtig ga klagen! Ik wil ook aarbeienmousse met beschuitkruimels, en reken maar dat ik lekker ga kliederen! Lekker flink schudden met mijn kop als ik mijn snavel vol heb. Helemaal leuk als ze net de muren van de kamer gewit hebben, dan steken de aardbeienresten mooi af tegen het wit!  :D

jasmijn91

mijn pietje wou vroeger ook nooit fruit. maar toen was er een buitenlands iemand met heel veel ervaring van alles en nog wat en toen zei die snij een kwartje van je appel en een paar sneetjes er in ( zodat die tussen de tralies past) en ik deed het en ze at het zo op?? terwijl ze als ik het in het bakje deed op de grond gooide.. GEK??:p ???

jolandavanl

ik maak  een mengesel graspte appel,wortel ,manderijn  wat je maar wil met wat ei voer er door.
dit vinden ze hier  heerlijk.

Caviaplanet

Nou..... gekookte gierst is errug lekker  :D

Hier lusten ze tot nu toe alleen andijvie. Maar ik heb ze pas 4 weken en ze moeten nog veel leren  ;)

Groetjes
Jolanda

Mars

Citaat van: jasmijn91 op maart 21, 2008, 16:07:06
mijn pietje wou vroeger ook nooit fruit. maar toen was er een buitenlands iemand met heel veel ervaring van alles en nog wat en toen zei die snij een kwartje van je appel en een paar sneetjes er in ( zodat die tussen de tralies past) en ik deed het en ze at het zo op?? terwijl ze als ik het in het bakje deed op de grond gooide.. GEK??:p ???

Parkietjes vinden nu eenmaal heel vaak dat er alleen maar zaad of pellets in hun etensbakje hoort te zitten en niets anders. ook hier laten ze het dan lekker liggen, terwijl ze er wel gek op zijn ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Citaat van: Mars op april 03, 2008, 14:02:28
Parkietjes vinden nu eenmaal heel vaak dat er alleen maar zaad of pellets in hun etensbakje hoort te zitten en niets anders. ook hier laten ze het dan lekker liggen, terwijl ze er wel gek op zijn ;)

Dat is hier inderdaad ook zo, appel vinden ze heerlijk, maar het moet wel aan de tralies zitten. Anders klopt het gewoon niet.. :P

Jacko

@Jolanda.
Wat bedoel je precies met 'een mengsel' ? Een purreetje of een bakkie met vanalles?

Het gaat hier trouwens al wat beter, appel en sla vind ze nu lekker, en hele jonge kaas vooral. Tegen een manderijn gaat ze altijd zitten babbelen, erg grappig om te zien hoe ze er omheen rent en af en toe wat brult. haha.

Groet ;)

Idske

Mijn Coco is gek op sinasappel! Ik haal de velletjes eraf zodat je alleen die dingetjes overhoudt waar dan het sap in zit. Verder heeft Coco ook rauwe wortel ontdekt. En vooral peren en appels doen het goed bij hem. En melba toast is Coco ook erg gek op.

@smikkelparkiet: Goed zo laat van je horen, geef je mening!  ;D

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Jasmin

mijn parkiet eet alles wat ik hem geef maar hij eet het aleen als ik het voor hem vasthoud anders eet hij het niet heel raar :D

groetjes jasmin

Jacko

Hallo allemaal,

Het gaat toch nog de goeie kant op  ;)
Even een klein fotootje, als dat mag.

Groet

[verwijderd door de beheerder]

GULSHEN

Mijn parkietje houd van kaas.. ook geitenkaas..

Spaghetti,brood,appel,wortel,sla, zonnepitten,paprika,witlof en zo zijn er nog wel een paar.. ze hapt bijna altijd mee aan wat wij eten:P

ze is gek op een tosti.. ze rekt zich helemaal uit om bij et kaas te komen  :D