waar kan ik best mijn kooi zetten?

Gestart door Lukas, februari 13, 2008, 16:19:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas

Hoi,

ik krijg mss een parkietje maar ik heb nog een vraagje over de plaats waar de kooi zou moeten staan:
de kooi zou al op mijn kamer moeten want mijn zus is bang van parkieten(mijn nicht heeft er één) en deze zal op de grond staan, ik heb plekjes in mijn kamer waar de zon altijd schijnt of plekjes waar de zon nooit schijnt, waar kan een parkiet het beste staan( in de zon, 's morgens in de zon, schaduw...)?

groetjes lukas

Willemien

Hoi

Zet de vogel op een plek waar niet de zon constant schijnt word dan te warm..
of doe op tijd het zonnescherm ervoor.. b.v als ze voor een raam staan.
Zet ze ook niet in een donker hoekje.. ze moeten wel wat kunnen zien...
Liever wat hoger van de grond, ze vinden het gauw eng als er boven de kooi iets beweegt..
Ze voelen zich veiliger als ze op jouw ooghoogte of nog hoger zitten..
En liever niet vlak voor een tv (schrikken ze van de beelden en je tv trekt alle stof op)..

Zelf zou ik de parkieten niet in een slaapkamer zetten, vanwege de stof en dat ze veel alleen zitten..
Is jou zus bang voor parkieten ?, hoe komt dat dan ?

Groeten Willemien


Safrena

Hey Lukas

Wat fijn dat je een parkietje krijgt ;)
Kijk eens heel goed rond hier op het forum en op de site

Je zal daar al heel veel tips en antwoorden vinden op jouw vragen

De kooi zet je op een plaats uit de tocht, niet voor raam en verwarming en liefst op ooghoogte.

Vele groetjes

Lukas

hey

bedankt voor de nuttige informatie
wel wrm ik mijn parkietje op mijn slaapkamer zou zetten: aangezien er in de keuken veel slechte stoffen zijn voor parkietjes mag je hem daar dus niet zetten maar onze woonkamer en keuken zijn één ruimte dus ik zou hem niet in de woonkamer kunnen zetten
ja in de slaapkamer is er wel veel stof maar ik zla dan eens extra poetsen hé :)
mijn zus is bang van parkietjes zelf vind ik dat zeer belachelijk nu ja: mijn zus kan perfect omgaan met een parkiet zolang hij in zijn kooi zit, eenmaal hij wat rondvliegt wordt ze bang ze schrikt van de snelle bewegingen van een parkietje

groetjes lukas

Diana

Hoi Lucas,

misschien een optie om je parkietje dan los te laten als ze er niet is ???

Ik zal hem persoonlijk ook op oog hoogte zetten en kijk aub uit met de tocht want op de grond is al snel tocht ???