Ze Eten Nog Steeds Het Verf Van De Kooi Op!

Gestart door Femmetje, augustus 03, 2005, 13:53:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femmetje

goed, na terugkomst van mijn vakantie, 3 weken geleden, ontdekte ik dat mijn twee parkietjes verf van de tralies van de kooi hadden geknabbeld.
Ik dacht dat ze mij misten, of dat ze aandacht tekort hadden of zo.

Nu eten ze nog steeds het verf van de kooi op, en ik snap er niks meer van. Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik het stoppen? Mijn kooi ziet er niet meer uit!  :(

en er hangen al knabbeldingen in de kooi...  ;)

HELP!

esther

#1
Als ze eenmaal een begin hebben lijken ze niet meer te stoppen.
Ik heb 4 parkieten en 1 parkietje heeft ook de neiging de verf van de tralies te knagen.
Mijn ervaring is hoeveel knaag en knabbelmogelijheden er ook zijn, tralie waar al een stukje verf af is blijft erg aantrekkelijk voor de parkiet.
Maar veel verschillende knabbel/knaagmogelijkheden zorgt er wel voor dat het minder vaak voorkomt.
Popjes zijn over het algemeen ook graag op vanalles aan het knagen en knabbelen.

Wat ik wel eens doe is zorgen voor afleiding als ze zo'n tralieknaagbui heeft.
Als ze begint maak ik een geluidje (geluid dat je alleen maar maakt als ze iets stouts doen) ik pers wat lucht met m'n wangen en lippen,  ja moeilijk uit te leggen maar het maakt eigenlijk niet uit wat voor geluid het is.
Dan denkt ze, he wat is dat nou en ze houd even op. Als ze weer begint maak je dat geluidje weer, opnieuw stopt ze even.... ga zo door en op een gegeven moment stopt ze er mee.
Ik weet niet of het bij jouw parkietje werkt maar hier helpt het wel

Oja wat ik nog vergeten was, ik heb een stuk sisaltouw gevlochten en die is ze nu helemaal uit elkaar aan het plukken. Ze heeft bijna geen tijd meer voor andere dingen zoals aan de tralie's knagen.

Groetjes Esther