Diana's Nestje

Gestart door Diana, februari 08, 2008, 21:18:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Hoi Safrena,

ik heb ook zeker geduld hoor er wordt mijn gevraagt of het derde eitje er al is en daarop antwoord ik helaas nog niet. En nee ik ga haar niet onnodig steeds storen als ze eruit is spiek ik even en anders later vanavond. De dag is nog niet om en misschien blijven het er maar 2 kan natuurlijk ook we zien het vanzelf wel.

Diana

Hallo allemaal,

ook hier is zonet het derde eitje gelegd door Prunus :-*. Ik moet zeggen dat je het gelijk aan haar kan zien als ze er dan uit komt gaat ze de eigen helemaal schudden en lekker kroelen met Qwibus en even druk doen hihi.(Pfff deed ik niet na me bevalling hoor lol).

Vandaag zal mijn oma 94 jaar zijn geworden en uitgerekend op haar verjaardag word er een eitje gelegd vind het wel wat hebben.





[verwijderd door de beheerder]

Siempke

Leuk dat er weer een eitje is bijgekomen  :D :-*
Wat worden er veel eitjes gelegt in deze tijd [meerdere personen]  ;D :P

Ilse*

Gefeliciteerd Diana!

Een mooi eitje op een bijzondere dag gelegd :)

Groetjes, Ilse

Diana

Hier denk ik dat het bij 3 eitjes blijft want heb net nog even een keer gekeken en geen vierde eitje erbij. Nou is de dag nog niet om maar de vorige 3 waren er om 20.00 al dus wachten het maar weer rustig af. Als er een vierde bij komt meld ik me nog wel even. Ik heb zelf toch een beetje een voorgevoel dat ze niet bevrucht zijn maar misschien durf ik wel niet teveel te hopen en komt het daardoor.

Mars

Heeft jouw popje een tijdklokje ingeslikt dan ;) ???

Misschien komt er morgen nog wel eentje. En anders gewoon hopen op een mooi en gezond nestje. Drie is natuurlijk voor papa en mamaparkieten een mooi getal om mondjes te voeden. Wij mensen doen het ze liever niet na (tegelijk).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hoi Mars,

nee ik bedoelde er mee dat als er een eitje gelegd werd dat die dan voor 20.00 er steeds al lag.

Ik hoop inderdaad dat de eitjes bevrucht zijn al is het maar 1 eitje die uitkomt ben ik al blij,en zo niet helaas en duimen op een volgende ronde evt.

Vanmorgen gekeken en het zijn nog steeds 3 eitjes dus denk dat het er nu wel 3 blijven ;)

Diana

Ik heb gisteren een schouwlampje gehaald maar ik kan geen bevruchting ontdekken. Ik zie niks van donkere plek of adertjes :(
Nu is mijn vraag als de eitjes niet bevrucht zijn kan ik ze zeker het beste weghalen? En als ik ze weg haal is de kans dan groot dat ze weer opnieuw gaat leggen want ze is wel weer veel aan het paren met Qwibus? Dus graag raad wat ik het beste kan doen nu?

Sara

#28
Ik zou de eitjes zéker niet weghalen, ik zou de eitjes gewoon 21 dagen(liefst nog een beetje langer) laten liggen, je moet gewoon wat geduld hebben. Je kan nooit zeker weten of ze bevrucht zijn, het eerste eitje is pas 8 dagen geleden gelegd.


Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Helemaal met Sara eens. je zult toch gewoon moeten wachten.

Er zijn hier vrij 'ervaren' schouwers geweest, die zich toch wel vergist hebben. Dus gewoon lekker afwachten en in spanning blijven :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hartstikke bedankt voor jullie snelle antwoord. Ik wilde het alleen maar weten wat het beste zal zijn voor mijn Prunus wat ik moet doen mochten de eitjes inderdaad niet bevrucht zijn. Al moet ik ze bv 30 dagen laten leggen en dat zal voor mijn Prunus het beste zijn dan zal ik jullie raad zeker opvolgen. Ik heb inderdaad niet de ervaring met schouwen maar was benieuwd naar jullie meningen,maar er was niks te zien in de eitjes dus vandaar mijn vraag wat ik het beste kan doen. Ik dacht namelijk dat het misschien beter was om ze dan weg te halen.

Diana

Inmiddels zijn we weer even verder en ik denk dat alle drie de eitjes niet bevrucht zijn. Eitje 3 is wel wat anders van kleur als je het eitje schouwt maar ik denk dat ze niet bevrucht zijn helaas. Ik laat ze nog wel even liggen en dan nog even in spanning of er misschien een wondertje uit eitje drie komt maar anders gaan we de volgende keer weer flink duimen.

Milo-Pixel

Dat zou jammer zijn.. Wacht het gewoon nog even af, en anders volgende keer beter..

Groetjes, Marit

Mars

Nog steeds geen kleintjes? Gewoon nog even laten liggen, je weet het nooit.

Wel jammer, maar volgende keer misschien beter.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hier zijn de eitjes al weg ik heb heb de eitjes laten bekijken door iemand die veel ervaring heeft en ze zei gelijk word niks onbevrucht.

Ze hebben alweer een aantal keer lopen paren dus we zien wel hoe het verder gaat lopen.

Bedankt voor het duimen allemaal.

Belleo

Wel jammer,
hopelijk is er bij de volgende keer meer geluk en krijg je wel jonkies.

Groetjes

Mars

Je laat het blok dus eerst wel hangen, begrijp ik?

Je kunt na een dag of vijf ook aan de kleur wle heel mooi zien of ze bevrucht zijn: ze zijn dan echt wit. Als het goed is, waaren jouw eitjes wel wat rozig. Het verschil tussen een bevrucht eitje en een onbevrucht eitje is dan best wel goed te zien, zeker als ze eigenlijk al zouden moeten uitkomen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi Diana,

Jammer dat de eitjes bij jouw niet bevrucht zijn.
Helaas...de volgende keer beter hopenlijk.
Ja het kan niet altijd goed gaan.


groetjes hilde

Diana

Nou je wilt het niet geloven,maar mijn man doet vanmorgen de kooi nakijken op eten enz. en Prunus te keer weer in het nestblok haha. Gaat hij kijken en wat zien we jawel eitje 1.

We hebben de eitjes vorige week woensdag eruit gehaald zoals ik vanmorgen al vertelde en ik dacht dat duurt dan dus wel even maar niet dus.

Dus ik kan jullie duimen weer hard gebruiken meiden.

Prunus ziet er overigens heel goed uit ze heeft goed gegeten en veel gespeeld enz nadat de eitjes weg waren en sinds 2 dagen weer heel lang in het nestblok en ik vond gisteren haar poeperd wel wat dikker weer maar dacht dat zal toch nog geen eitje zijn,maar dat was dus wel zo :-*.

Dus hier gaat het wachten en duimen weer verder en ben erg benieuwd hoeveel eitjes ze nu zal leggen.

Ik zal jullie op de hoogte houden als jullie het leuk vinden natuurlijk hihi.

Mars

Nou nou, dat is snel!

Ik hoop voor je dat het deze keer beter gaat! Spannende tijd, lastig dat wachten ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..