Zitstokken

Gestart door parrot fruitcake, augustus 03, 2005, 11:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parrot fruitcake

hoi,

heb in de winkel bij ons een soort zitstokken zien staan:
een kleine stukjes die je in elkaar moet klikken en waarmee je denk ik een soort boomtak of zoiets moet namaken. je kan daarmee je eigen zitstokken "ontwerpen".  is dit een goed product of is het rommel?

groetjes

lennart en al zijn geweldige parkietbuddies :P

Fatih

Ik zelf weet het niet, maar ik dacht dat ik gehoord had dat vogels zijn tenen er aan vast kunnen raken.

Parkieten-Freak

Wat beter en goedkoper is, is om een paar takken van fruitbomen in de kooi te hangen van verschillende dikte.
Goed voor de nageltjes, en de vogel heeft met zijn pootjes een betere grip op hout dan op plastic.
Ook kunnen ze er nog lekker aan de takken knabbelen!


thexfile

Citeerhoi,

heb in de winkel bij ons een soort zitstokken zien staan:
een kleine stukjes die je in elkaar moet klikken en waarmee je denk ik een soort boomtak of zoiets moet namaken. je kan daarmee je eigen zitstokken "ontwerpen".
[snapback]9185[/snapback]

hoe heet die winkel en waar is dat ??
want als ik denk dat ik weet wat je bedoelt dan wil ik weten waar ze ze verkopen hahah...

want dat is volgens mij inderdaad leuk spul zover ik weet kan je er een totale boom mee makenen zo... is weer eens wat anders dan die standaard zitstokjes...

Caradow

#4
Het is van Ferplast en de kwaliteit is op zich goed. Wel prijzig, ongeveer 15 euro voor een doosje waarmee je ongeveer de lengte van 3 losse kooizitstokken mee kunt maken. De teentjes zullen er niet makkeljk in vast gaan zitten omdat het vrij stuf materiaal is. Het beste blijft om fruitboomtakken van verschillende diktes te gebruiken.


Het heet Ferplast Flex

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=428&hl=flex

Jojo

#5
Hier heb ik ook al een tijdje geleden een topic over geopend, daar kwamen veel reakties op.
Weet niet of dat nog ergens te lezen is, anders beginnen we weer van voor af aan.


Ja hoor is hier op het forum
nog te lezen
zie link van cardrow
gr safrena

Carla

Ik gebruik die zitstokjes ook, naast gewone houten zitstokjes en heb er nog geen problemen mee gehad.
Je hebt ze in drie verschillende diktes Van kanaries tot grote parkieten.
Mijn parkieten vinden ze fijn !!

chef de witte parkiet

#7
hoi ik heb die knex stukken lijken het  wel het is wel geinig hoor je ken ze ook verbinden met elkaar dus ruime mogelijkheden en chef mijn parkiet die zit het wel zitten dus een aanrader lol :D  :D
en je ken er ong. 5 a grote zitstokken van maken want mijn kooi is 40cm breed en ik haal het makkelijk en danm zijn ze nog gebogen ook 11 euro zijn ze bij mij in de winkel

parrot fruitcake

Citeerhoe heet die winkel en waar is dat ??
want als ik denk dat ik weet wat je bedoelt dan wil ik weten waar ze ze verkopen hahah...

want dat is volgens mij inderdaad leuk spul zover ik weet kan je er een totale boom mee makenen zo... is weer eens wat anders dan die standaard zitstokjes...
[snapback]9216[/snapback]


de winkel eet tom & co
wij hebben er hier een in kessel-lo, leuven

sorry dat het zo lang duurde maar ik zat een weekje in denemarken

Annemarie

Ik heb voor Sjors nu die felxibele zitstokken. in het begin vond hij het een beetje eng en raar, maar nu vindt hij het helemaal leuk! Een echte aanrader!!!

Plumeau

Macha doet niet zoveel met die stokken. Maar ik vind het zelf wel leuke dingen, dus in een niet-essentieel hoekje van de kooi heb ik er toch eentje hangen ;)

Mochten Macha en een eventueel maatje ze blijven negeren, dan is klimspeelgoed ook altijd leuk in de muizen- en rattenkooien :lol: Het appelboomsnoeisel dat ik afgelopen winter heb verzameld begint al aardig afgeknabbeld te raken (in alle knager/vogelkooien).

Quintaz

ik heb ze ook net gekocht. hij vind ze maar raar maar als ik hem erop zet blijft ie wel zitten!

gipsy

hoi
ik heb vorige week een zit touw gekocht voor mijn parkietje en die kun je ook heel goed buigen enzo en in hele leuke kleuren dat vind hij of zij echt heel leuk want als hij of zij er op springt dan beweegt het touw een beetje :D  dan vind mijn parkietje echt leuk  :rolleyes: en ik heb ook een wilgentak in de kooi en daar doet hij of zij niks mee maar dat komt nog wel want hij of zij is nog jong en erg bang voor alles dus dat komt ook nog wel maar ik kan jullie die zittouwen ook aanraden ik heb die zittouw voor 3.25 euro gekocht en dat is niet duur toch ik ga er nog een keer 1 kopen voor mijn lieve parkietje  B)