Parkietje gevonden

Gestart door Connie, maart 27, 2005, 18:52:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Connie

Twee weken geleden hebben mijn vriend en ik een parkietje gevonden in de tuin.
We hebben hem gevangen en eten gegeven, het beestje was helemaal uitgehongerd.
Wij hebben nu zelf een kooi aangeschaft en volgens mij heeft hij het best naar zijn zin,
hij eet voldoende (alleen parkieten zaad, trosgierst of iets anders moet hij niet) en komt zelfs
op je hand zitten nu. We weten dus niet hoe oud hij is, zijn pootjes en snavel zien er nogal verweerd
uit alsof hij al lange tijd buiten is geweest. Hij is ook niet echt actief, zit de hele dag zo\'n beetje op z\'n stok
voor het spiegeltje en maakt maar zelden geluid. Wat kunnen wij verder nog doen om hem wat actiever te
laten worden? of zal dit niet meer lukken? Als het spiegeltje weg is wordt hij wel wat drukker maar dat vinden we
dan weer zielig. :(
Wij denken dat het een mannetje is omdat hij wat blauw boven zijn snavel heeft (het is wel wat lichtblauw)maar
zeker weten wij dat natuurlijk ook niet.
Is het misschien verstandig om er een jong parkietje bij te nemen???

spetter

nou als ik zie hoemijn vondleingetje is opgeknapt sinds ie bij de buurvogel zit zou je zeggen doe er leuk een vriendje bij, maar stop hem  niet gelijk in de kooi want dat is nu het teritorium van je eigen vogeltje

Safrena

hey connie

Heel knap van je dat je dat parkietje hebt opgevangen en eten hebt gegeven :wink:

Toch zou ik je aanraden om even met het beestej langs de dierenarts te gaan ook mede omdat je zegd dat het neusdopje er verweerd uitziet. :wink:
En zo kun je even laten nakijken of het parkietje gezond is alvorens er nog een ander vriendje bij te halen.

Als je er een nieuw vriendje zal bij  halen zal je parkietje dat zeker leuk vinden. De leeftijd maakt niet uit :wink:

Het is wel het beste dat je het nieuwe vriendje een paar dagen in een aparte kooi zet zo kan hij/zij even aan de nieuwe omgeving wennen en aan je parkietje en kan je parkietje ook even wennen aan het nieuwe vriendje

vele groetjes

Danielle

Heb je wel het dierenasiel en stichting amivedi gemeld dat
je een parkietje hebt gevonden? Misschien is er namelijk
een baasje die z\'n vogeltje mist?
Mijn vogeltje is een tijd geleden ook ontsnapt en zou erg
blij zijn geweest als iemand gemeld zou hebben dat hij weer
was gevonden. Helaas is dit niet gebeurd.

En anders, wens ik je heel veel plezier met je nieuw parkieten
vriendje! Het zijn namelijk ontzettende leuke beestjes  :)