Bijten bij voeren

Gestart door Wehab, februari 05, 2008, 22:06:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wehab

Ik heb nog wat te melden. Telkens als ik Wat zaadjes op mijn hand doe, zodat Keecko en Yana er op gaan zitten en er wat van eten begint vooral Yana erg hard te bijten. Ze eet dan heel erg snel al mijn zaadjes op mijn en en ze maakt ruzie met Keecko die daar ook op zit. Gaan ze elkaar pikken en schreeuwen. Yana eet dan gewoon door en bijt, tijdens het zoeken naar zaadjes, heel hard in mijn hand. Doet eigenlijk wel pijn  :(

Ilse*

Misschien kun je beter even een nieuw topic daarvoor openen ;)

Dat pikken en schreeuwen doet Yana waarschijnlijk uit dominantie. Ze laat zien dat zij de baas is, door de zaadjes voor Keecko af te pakken. Je kan ze misschien beter een voor een op je hand nemen en dan zaadjes laten eten. Waarschijnlijk zal ze dan niet zo gaan pikken, omdat ze dan haar eigen portie heeft :)

Groetjes, Ilse

Wehab

Misschien dat ik het niet kan uitleggen, maar Lilo's nagels zijn wel erg lang geworden. Telkens als ik met wat te eten de kooi binnen komt, komt Keecko effe langs en loop rustig over mijn hand en eet ervan, terwijl Lilo echt niet van me aan wil :( . Die gaat gewoon weg, naar de tralies toe. En soms doet Keecko dat ook. Ze heeft dus scherpe nagels als ze eenmaal op mijn hand is na super veel moeite. Wat moet ik dan doen? Ik bedoel ik kan ze niet afknippen, omdat ze niet tam is. En als ik haar pak ( wat mij geen goed idee lijkt, verlies in vertrouwen) bij ze me toch !

Jorijn

Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Wehab,

Het is voor Lilo niet fijn om zulke lange nageltjes te hebben. Daarom kun je het beste even naar de dierenarts gaan om ze te laten knippen. Als je dat nog nooit eerder gedaan hebt, moet je daar niet zelf aan beginnen.
Je zou in het leven kunnen knippen en dan doe je je parkietje pijn.
Dat je je parkietje moet pakken om mee te nemen naar de dierenarts, dat moet dan maar.

Daarna kun je met veel liefde en geduld weer opnieuw verder gaan met het winnen van het vertrouwen van Lilo.
Dat komt echt wel weer goed. ;)

Om in de toekomst te voorkomen dat de nageltjes te lang worden, kun je het beste zorgen voor veel takken/stokjes van verschillende dikte in de kooi. Dat is niet alleen goed om de nageltjes kort te houden, maar ook voor de spieren in de pootjes.

Als je hiervoor zorgt, hoef je de nageltjes helemaal niet meer te (laten) knippen, omdat ze dan op een natuurlijke manier af zullen slijten.

Groetjes, Sonja.