Nieuwe parkiet Vero!

Gestart door Zovie, februari 03, 2008, 10:18:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zovie

Hallo,
Eergisteren rond 3 uur heb ik een nieuwe parkiet aangeschaft genaamd; Vero.
Eerder had ik al een parkiet (hij leeft nog hoor..) en ze zitte apart in een kooi.
Ik ga eerst vero tam maken en dan aan elkaar laten wennen.
Vraagje wat denken jullie wat het is een popje of een vrouwtje?

x.


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Het is wat lastig te zien. Het lijkt een mannetje. Maar een foto van voren is wat gemakkelijker.
Het is niet een albino toch (wit met rode ogen), de foto vertekend een beetje, maar ik vermoed dat het rood in de oogjes door het fototoestel komt en er lijkt wat blauw in zijn verenpakje te zitten?

In ieder geval veel plezier met Vero.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sara

Gefeleciteerd met je nieuwe huisgenootje. ;D
Ik denk ook dat het een knap kereltje is.
Een popje is trouwens hetzelfde als een vrouwtje. ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chicowen

De foto is niet heel erg duidelijk, maar ik denk ook een ventje. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Willemien

Hoi

Mooi parkietje hoor.. ik denk ook een mannetje neus is zo te zien lichtpaars..

Ik hoop dat je em goed tam kan krijgen..

Groeten Willemien

Zovie

Hoi,
popje vrouwetje ik bedoel natuurlijk Popje Mannetje.
Ik ben bezig met een nieuwe foto best lastig hoor hij moet precies goed zitten enzo.
Het is wel een alpino   ;D
Maare dat '''blauwe'' is schaduw..
Groet.

Mars

Als het een albino is, dan ben ik nieuwsgierig naar de nieuwe foto's: de kans is dan groter dat het een popje is (albinomannetjes hebben een albinomama en een  albinogen bij papa nodig om zelf albino te zijn).

Dus kom maar op met die foto ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Zovie

eerlijk gezegd dat ik zelf dat het een albino vrouwtje is..


[verwijderd door de beheerder]

Mars

#8
Poeh... wat mij betreft valt deze in de categorie twijfelgevallen hoor!
Ik weet het niet...

Door de mooie paarse kleur lijkt het een ventje te zijn, maar ik bespeur toch wat lichtere gaatjes? Hoe ziet het er in het echt uit, zie je dan lichtere ringetjes?

Ik ga voor een ventje, maar durft er mijn geld niet op in te zetten  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Zovie

Het komt zelden voor, maar heel af en toe word er ook een albino mannetje geboren  ;)
Hoe jong is dit parkietje ???

Vele groetjes

Mars

#10
Ja, zo bedoelde ik het ook niet hoor Nancy, natuurlijk kan het goed een ventje zijn, er wordt ook wel op gekweekt, maar de dop is wat mij betreft niet helemaal overtuigend. Of zie ik dat verkeerd? Waarschijnlijk zou ik bij ieder ander parkietje gewoon hardop roepen dat het een man is...

Wel lijkt het parkietje weer groenig he?

Maar jij gaat wel helemaal voor een ventje begrijp ik?

Groetjes Marcia


PS: als het een mannetje is en je krijgt ooit nakomelingen, dan zullen alle popjes albino's zijn, dat is wel leuk om te weten misschien..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Citaat van: Mars op februari 04, 2008, 23:27:46
Ja, zo bedoelde ik het ook niet hoor Nancy, natuurlijk kan het goed een ventje zijn, er wordt ook wel op gekweekt, maar de dop is wat mij betreft niet helemaal overtuigend. Of zie ik dat verkeerd? Waarschijnlijk zou ik bij ieder ander parkietje gewoon hardop roepen dat het een man is...

Wel lijkt het parkietje weer groenig he?

Maar jij gaat wel helemaal voor een ventje begrijp ik?

Groetjes Marcia


PS: als het een mannetje is en je krijgt ooit nakomelingen, dan zullen alle popjes albino's zijn, dat is wel leuk om te weten misschien..

Hey Marcia

Neen hoor, mijn reactie was ook niet meteen op jou bedoeld  ;)

Nou ik twijfel zelf eigenlijk ook nog over het geslacht vandaar ook mijn vraag hoe jong het parkietje is  ;)
Maar ik zie net dat het dus nog een jong parkietje is, dat zovie nog niet zolang heeft

Ik denk dat ik toch gok voor een mannetje, maar het blijf een gokje momenteel  ;)
Het is inderdaad hier een behoorlijk twijfel  ;)

Vele groetjes

Caradow

Citaat van: Mars op februari 04, 2008, 23:27:46

Wel lijkt het parkietje weer groenig he?


Dat is de parelmoer gloed die je bij bepaalde lichtinval hebt. Dat heeft Coco ook heel duidelijk. Ik moet zeggen dat mijn Coco nooit zo'n gekleurde neusdop heeft gehad, zij was vanaf het begin al veel uitgesprokener een popje. In dat geval (en ook bij andere kleurslagen) zou ik gelijk roepen een mannetje...

Wel vraag ik mij af of de kleur(van de neusdop) toch niet te veel pigment bevat om een echte albino te zijn...

Milo-Pixel

Die groene gloed heeft pixel inderdaad ook bij bepaald licht. Ik gok een mannetje, als ik vergelijk met hoe pixels neusdopje was. Maar het is lastig.

Safrena

Citaat van: Caradow op februari 05, 2008, 05:11:27
....
Wel vraag ik mij af of de kleur(van de neusdop) toch niet te veel pigment bevat om een echte albino te zijn...

Hey Renate

Daar zit het hem nu juist, als ik me niet vergis zal bij een albino popje , ook bij lutino popje, meestal de neusdop eerder wit zijn om later bruin te worden
Bij albino en lutino mannetjes kan het dus wel dat de neusdop deze kleur heeft, maar de kleur zal ook niet veranderen, die blijft dan meestal wel zo

Daarom ook dat ik heel sterk aan een mannetje denk, maar ik blijf  het toch moeilijk vinden  ;)
En zoals marcia al zei, ik ga er niet mijn geld op inzetten  ;D

Vele groetjes

Siempke

Ik denk een mannetje, maar met zekerheid kan ik het niet schatten.
;)

Willemien

Hoi
:D
Ik denk toch nog steeds dat t een mannetje word.. waarschijnlijk zal (als te man is) zijn neus meer donkerpaars datn blauw worden maar....je weet nooit ??

Groeten Willemien

Zovie

#17
Dat groene komt door mijn slechte kwaliteit van Camera, in het echt is die sneeuwwit. Zelf twijfel ik dus ook heel erg, gister leek er nog rondjes om de neusdoppen te zitten maar dat zie ik vandaag ook niet meer echt  ???
In het echt is het toch meer paars..  ;)

nog een foto;

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena


[verwijderd door de beheerder]

Willemien

Hoi

Reken er maar op dat t een man is, één van mijn vogels is ook wat licht in zijn verenpakje en had net zo'n paarsig neusdopje nu is dit donkerpaars en word niet blauw ..
Zie foto..

Groeten Willemien

[verwijderd door de beheerder]

Zovie

dankje voor je hulp  ;D

groetjes.